اجاق گاز - سینک - هود

اجاق گاز استیل خوبه یا لعابی؟

اجاق گاز استیل خوبه یا لعابی؟

اجاق گاز لعابی بهتره یا استیل؟ چگونه بهترین اجاق گاز رومیزی بخریم؟ برای خرید اجاق گاز لعابی یا استیل باید ویژگی ها و مزایا و معایب اجاق گازهای استیل و لعابی را به طور کامل شناخت.

اجاق گاز رومیزی انواع مختلفی دارد. اجاق گاز استیل، اجاق گاز لعابی و اجاق گاز شیشه ای. که در این مطلب به این موضوع می پردازیم که اجاق گاز استیل بخریم یا لعابی؟ و ویژگی های اجاق گازهای لعابی و ویژگی های اجاق گازهای استیل نیز بررسی خواهد شد تا در خرید اجاق گاز رومیزی بهتر تصمیم بگیرید.

اجاق گاز لعابی چیست؟

اجاق گاز لعابی یا اجاق گاز رومیزی قدیمی، در مدل های 2 شعله و 3 شعله وجود دارد. البته برخی برندها مدل های 5 شعله رومیزی یا صفحه ای مدل توکار از اجاق گاز لعابی را تولید می کنند.

یکی از علت های انتخاب و خرید اجاق گاز لعابی، تمیز شدن راحت آن و کیفیت صفحه آن می باشد. اجاق گازهای لعابی با تعداد شعله کم برای مکان های مختلف از جمله آشپزخانه های کوچک بسیار مناسب است.
اجاق گاز لعابی سفید و مشکی از پرفروش ترین رنگ های این مدل اجاق گاز رومیزی است.

اجاق گاز استیل چیست؟

دانستن اینکه کدام اجاق گاز برای نیازهای آشپزی شما بهترین است، کار سختی میباشد. اجاق گازهای امروزی که از جنس استیل ساخته می شوند، تنوع مدل بالایی دارند و این موضوع انتخاب را برای شما سخت می کند. اما باید گفت اجاق گازهای استیل از جمله اجاق گازهایی است که تقاضای بالایی برای آن وجود دارد و تنوع مدل بالا و تنوع کیفیت مختلف، خرید این محصول را برای همه فراهم کرده است.

اجاق گاز استیل مقاومت بالایی در برابر ضربه دارد و زیبایی گازهای استیل و تنوع مدل آن در مقابل گازهای لعابی مشکی و سفید بیشتر است.
این نیز مهم است که اجاق گازهای استیل تنوع رنگی ندارند و در یک رنگ در بازار موجود هستند.

ویژگی اجاق گازهای لعابی چیست؟

قبل از اینکه تصمیم بگیرید اجاق گاز لعابی بخرید یا استیل باید ویژگی های هر کدام از این اجاق گازها را بدانید. در این صورت خیلی راحت تر می توانید تصمیم بگیرید که چه مدل اجاق گازی خریداری کنید.
اجاق گاز رومیزی لعابی از انواع پرفروش ترین اجاق گازهای لعابی به شمار می رود. همان طور که می دانید اجاق گاز لعابی مبله نیز در بازار عرضه می شود.

انواع اجاق گاز لعابی رومیزی در مدل های گاز لعابی دو شعله، گاز لعابی سه شعله و گاز لعابی پنج شعله در بازار وجود دارد. اگر آشپزخانه بزرگی دارید، مدل اجاق گاز رومیزی لعابی 5 شعله بهترین انتخاب است اما اگر آشپزخانه کوچکی دارید و یک اجاق گاز قیمت مناسب می خواهید مدل های 2 شعله و 3 شعله انتخاب عالی است.

اگر می خواهید روغن و چربی خیلی راحت از سطح اجاق گاز پاک شود، اجاق گاز لعابی سفید یا مشکی انتخاب درستی است.

ویژگی اجاق گازهای استیل چیست؟

  • مقاومت بالا در برابر ضربه
  • خطر شکستگی ندارد
  • طول عمر بالایی دارد
  • تنوع مدل بالایی دارد
  • از نظر زیبایی بسیار شکیل هستند
  • ایمنی بالایی دارند
  • تنوع برند بالایی دارد

این ویژگی ها اجاق گازهای رومیزی استیل را در مقابل اجاق گازهای دیگر قرار داده است. به طوری که بیشتر افراد که به طول عمر بالا اهمیت بسیاری می دهند، اجاق گاز رومیزی استیل را انتخاب می کنند.

مزایا و معایب انواع اجاق گاز لعابی

در بخش های قبلی ویژگی ها اجاق گاز لعابی را بیان کردیم. حال باید ببینیم اجاق گاز لعابی چه مزایا و معایبی دارد. اگر می خواهید به طور کامل مزایا و معایب اجاق گاز لعابی را بشناسید، لطفا به مطلب مورد نظر مراجعه کنید تا اطلاعات کامل تری را دریافت کنید.
در آن مطلب تمامی موارد در مورد این موضوع بیان شده است.

اجاق گاز رومیزی استیل

مزایا و معایب انواع اجاق گاز استیل

هر مدل اجاق گازی مزایا و معایبی دارد. که در این بخش به مزایا و معایب اجاق گاز استیل خواهیم پرداخت.

مزایای اجاق گاز استیل که آن را در بین خریداران محبوب کرده است، مقاومت بالا در برابر خوردگی، زنگ زدگی و خراشیدگی است. البته باید به این نکته اشاره کرد که اجاق گاز استیل در کیفیت های مختلف وجود دارد و همه آنها را نمی توان گفت که ضد خش هستند.

خرید اجاق گاز استیل علاوه بر این مزیت، به دلیل طول عمر بالا و زیبایی مدل های متنوع آن است.

و اما معایب اجاق گاز استیل به شرح زیر است.

  • قیمت بالا
  • انتقال حرارت
  • آسیب پذیری در برابر خط و خش
  • نیاز به تمیز کاری مرتب

حال بعد از این قسمت اجاق گاز استیل را بهتر می توانید بشناسید و توصیه ما به شما این است که قبل از خرید اجاق گاز، جنبه های مختلف اجاق گاز را هم از نظر قیمت و هم از نظر کیفیت بررسی کنید.

به طور کلی می توان گفت اگر زمان تمیزکاری مرتب اجاق گاز را ندارید، اجاق گاز استیل را انتخاب نکنید. چرا که برای اینکه سطح اجاق گاز رومیزی استیل، زیبا و تمیز باشد، باید هر روز سطح آن را تمیز کنید.

بنابراین قبل از انتخاب یک اجاق گاز مناسب برای آشپزخانه خود، ابتدا نیازهای خود را مشخص کنید و سپس با توجه به آن، اجاق گاز مناسب با مشخصات فنی مورد نظر را تهیه کنید.

اجاق گاز لعابی

روش تميز كردن اجاق گاز لعابی

اجاق گاز لعابی جزو اجاق گازهایی است که سطح آن به راحتی تمیز می شود. اگر شما نیز می خواهید اجاق گاز راحت تر تمیز شود و نیاز تمیز کردن زود به زود نداشته باشد، انتخاب درست اجاق گاز لعابی است.

تميز كردن گاز لعابي سوخته نیز با روش هایی قابل انجام است که می توانید در مقاله مورد نظر آن را مطالعه کنید. در مقاله روش تميز كردن اجاق گاز لعابی تمامی نکات برای تمیز کردن این نوع اجاق گاز گفته شده است.

تميز كردن گاز لعابي سوخته

یکی از راههای تمیز کردن گاز لعابی سوخته، استفاده از آب جوش است. مقداری آب جوش روی قسمتی که کثیف شده بریزید و بگذارید کمی به این صورت بماند و سپس با یک اسفنج و مایع ظرف شویی آن را پاک کنید.

علاوه بر این روش می توانید از جوش شیرین و نمک به همراه کمی آب یک خمیری درست کنید و روی قسمت سوخته قرار دهید و بعد از مدتی آن را تمیز کنید.

  راهنمای خرید اجاق گاز + نکات مهم که باید بدانید ✔️

در نهایت اگر با این روش ها جواب نگرفتید می توانید از مواد شوینده شیمیایی نیز استفاده کنید.

ترمیم لعاب اجاق گاز

اگر صفحه اجاق گازی که دارید خیلی وقته که تمیز نکردید و کثیفی ها به راحتی پاک نمی شود، می توانید از روش ترمیم لعاب اجاق گاز استفاده کنید و از رنگ های لعاب به روشی که در این مقاله ذکر شده، ترمیم لعاب اجاق گاز را به راحتی انجام دهید.

گاز رومیزی سفید بهتر است یا مشکی؟

یکی دیگر از سوال هایی که ذهن خریداران اجاق گازهای لعابی را درگیر می کند، این است، گاز رومیزی سفید بهتر است یا مشکی؟
این بستگی به سلیقه هر فرد دارد که چه رنگ اجاق گاز رومیزی لعابی را انتخاب می کند. چرا که اجاق گازهای رومیزی لعابی سفید و اجاق گاز لعابی مشکی از نظر کیفیت لعاب یکی هستند و فقط رنگ آنها متفاوت است.

اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در این زمینه داشته باشید، بهتر است مقاله گاز رومیزی سفید بهتر است یا مشکی؟ را مطالعه کنید.

جمع بندی

به طور کلی در این مقاله توضیحاتی داده شد که شما بهتر بتوانید تصمیم بگیرید که اجاق گاز استیل خوبه یا لعابی؟ چرا که هم در مورد ویژگی ها و هم در مورد مزایا و معایب اجاق گاز لعابی و اجاق گاز استیل مورد بررسی قرار گرفته است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *