اجاق گاز - سینک - هود

اجاق گاز برقی کم مصرف شیشه ای

اجاق گاز برقی شیشه ای

استفاده از اجاق گاز برقی شیشه ای در آشپزخانه های مدرن بسیار رایج است. در این مقاله به ذکر ویژگی های این محصول می‌پردازیم.

این روزها استفاده از اجاق گاز برقی شیشه ای، در آشپزخانه های مدرن ایرانی بسیار رواج یافته است. قراردادن این نوع اجاق گاز در آشپزخانه شما باعث ایجاد زیبایی وصف ناپذیری خواهد شد. با توجه به کم مصرف بودن این اجاق گاز، خیال شما بابت مصرف برق آن نیز آسوده خواهد بود. در این مطلب سعی داریم شما را با تمامی مزایای اجاق گاز برقی آشنا سازیم.

اجاق گاز برقی

مزایای استفاده از اجاق گاز برقی کم مصرف شیشه ای

در این قسمت از مقاله قصد داریم شما را با مزایای بی‌شمار اجاق گاز برقی شیشه ای، آشنا سازیم.

مصرف برق کم

ذکر این نکته ضروری است، هنگام خرید اجاق گاز شیشه ای، حتما به میزان مصرف برق آن توجه کنید. حتما مدل های کم مصرف آن را انتخاب کنید. در صورت خرید اجاق گاز استاندارد، میزان برق مصرفی آن بسیار کم است. به این نکته توجه کنید که با استفاده از این محصول، مبلغ قبض گاز مصرفی شما به شدت کاهش می‌یابد.

تمیزکاری راحت اجاق گاز برقی شیشه ای

همانطور که در عکس‌های اجاق گاز برقی شیشه ای پیداست، استفاده از این محصول در آشپزخانه های مدرن باعث ایجاد زیبایی خاصی می‌شود. همچنین ذکر این نکته ضروری است، تمیز کردن این نوع گاز نیز بسیار راحت تر از اجاق گازهای گازی است. توجه کنید که برای تمیز کردن گاز برقی، حتما باید تا سرد شدن کامل آن صبر کنید. سطح صاف این محصول باعث تسریع عمل تمیزکاری نیز می‌شود.

ایمنی بیشتر

یکی دیگر مزایای اجاق گاز برقی شیشه ای، ایمنی بسیار بالای آن است. در استفاده از اجاق های گازی، بسیار اتفاق می‌افتاد که با وزش باد شعله خاموش می‌شد و گاز در فضای خانه پخش می‌شد. اما رخ دادن این اتفاق خطرناک هنگامی که از گازهای برقی استفاده می‌کنید، غیر ممکن است. از دیگر دلایل ایمنی بیشتر گازهای الکتریکی، عدم نشت گاز هنگام سر رفتن غذا است. با استفاده از این نوع گازها دیگر نگران پخش شدن گاز در فضای خانه هنگام سر رفتن غذا نباشید.

گاز برقی

پخت یکنواخت غذا با استفاده از اجاق گاز برقی شیشه ای

با استفاده از اجاق گاز برقی شیشه ای، پخت غذا به صورت کاملا یکنواخت صورت می‌گیرد. در حقیقت این یکی از بزرگترین مزایای استفاده از این نوع گازها است. در بسیاری از مواقع، هنگام استفاده از اجاق‌های گازی، نیاز به وسیله ای به نام شعله پخش کن است. اما هنگام استفاده از گاز های برقی، دیگر به این وسیله نیازی نیست. با بهره گیری از این نوع گاز، حرارت به صورت کاملا یکنواخت به قابلمه شما انتقال می‌یابد.

نکاتی که هنگام خرید اجاق گاز برقی شیشه ای باید مدنظر قرار دهید

در این قسمت به ذکر نکاتی می‌پردازیم که آگاهی از آنها شما را برای یک خرید هوشمندانه راهنمایی خواهد کرد.

خرید اجاق گاز برقی شیشه ای، از فروشگاه‌های معتبر

مهمترین نکته ای که هنگام خرید اجاق گاز برقی شیشه ای باید مدنظر قرار دهید، انتخاب یک فروشگاه معتبر است. هنگام خرید این محصول توجه کنید که حتما از فروشنده ضمانت دریافت کنید. به دلیل حساس بودن صفحه گاز برقی، از فروشنده بخواهید که صفحه گاز را تا مدت معینی ضمانت کند. همچنین همانطور که در بالا نیز ذکر کردیم، میزان مصرف برق گاز الکتریکی نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. حتما از فروشنده بخواهید مدل های کم مصرف گاز برقی را به شما معرفی کند.

به نوع المنت اجاق گاز برقی شیشه ای توجه کنید

در حقیقت مهمترین وسیله ای که در ساخت اجاق گاز برقی شیشه ای مورد استفاده قرار گرفته است، المنت است. حتما دقت کنید که گازی را انتخاب کنید که در ساخت آن از المنت سرامیکی استفاده شده است. المنت های سرامیکی دارای کیفیت و طول عمر بیشتری هستند. همچنین المنت های سرامیکی قدرت تولید گرمای بیشتری را نیز دارا می‌باشند. علت تاکید بر این نکته وجود المنت های سیمی در برخی از این محصولات است. المنت های سیمی خیلی زود کارایی خود را از دست داده و خراب می‌شوند.

گاز شیشه ای

توجه به سلیقه شخصی

در واقع اجاق گاز برقی شیشه ای، در دو نوع توکار و روکار تولید شده‌ است. هنگام خرید محصول به سلیقه شخصی خود توجه ویژه‌ای کنید. برخی از افراد اجاق گازهایی را می‌پسندند که به صورت روکار هستند. همچنین برخی دیگر علاقه بسیاری به اجاق گازهای توکار دارند.

توجه به تعداد شعله های اجاق گاز برقی شیشه ای

یکی از مهمترین نکاتی که هنگام خرید گاز برقی شیشه ای باید به آن توجه کنید، توجه به تعداد شعله های آن است. در واقع این محصول از لحاظ تعداد شعله به انواع مختلفی تقسیم بندی می‌شود. اجاق گاز خود را با توجه به تعداد اعضای خانواده و همچنین میزان فضای آشپزخانه خود انتخاب کنید. چنانچه آشپزخانه شما دارای فضای زیادی است، می‌توانید از گاز صفحه ای 5 شعله استفاده کنید. در غیر این صورت بهتر است، اجاق گازی را انتخاب کنید که دارای شعله های بیشتری است.

نکاتی در مورد استفاده از اجاق گاز برقی شیشه ای

یکی از مهمترین نکاتی که در استفاده از گاز برقی شیشه ای باید به آن توجه کنید، نحوه تمیز کردن آن است. به هیچ عنوان از آب بسیار برای تمیز کردن این محصول استفاده نکنید. بهترین روش برای تمیز کاری گازهای الکتریکی، استفاده از دستمال و شوینده های ملایم است. سعی کنید قبل از مقاوم شدن چربی ها برای تمیز کردن آنها اقدام نمایید. استفاده از مواد شوینده قوی برای پاک سازی گاز صفحه‌ای، موجب از بین رفتن عایق سطح آن خواهد شد.
هنگام استفاده از گازهای الکتریکی، مراقب نوسانات برق باشید. بسیاری از این نوع گازها بر اثر نوسانات برق دچار مشکل می‌شوند. حتما برای گاز برقی خود از تثبیت کننده‌ی ولتاژ برق( استابلایزر) استفاده کنید. این وسیله در طول عمر گاز شما تاثیر بسیار مثبتی دارد.

اجاق گاز برقی شیشه ای

خرید اینترنتی اجاق گاز برقی شیشه ای

با خرید اینترنتی این محصول، می‌توانید به راحتی تمام ویژگی های آن را مورد بررسی قرار دهید و یکی از بهترین آنها را انتخاب نمایید. این محصول توسط شرکت های معتبری همچون: لتو، فرامکو، لامیرا و زیگما تولید می‌شود. کارشناسان ما با توجه به بودجه‌ای که برای خرید گاز برقی شیشه ای در نظر گرفته‌اید، بهترین برند را به شما معرفی خواهند کرد.

  سینک ظرفشویی را چگونه براق کنیم؟

سپاسگذاریم که تا انتهای این مطلب همراه ما بودید. در صورت بروز هرگونه سوال یا ابهام در مورد محصولات، با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *