اجاق گاز - سینک - هود

آشنایی با انواع اجاق گاز رومیزی ✔️

گاز رومیزی

انواع اجاق گاز رومیزی ایرانی و خارجی را بشناسید و بهترین مدل 🟢 اجاق گاز رومیزی و صفحه ای آشپزخانه را تهیه کنید. انواع اجاق گاز رومیزی استیل، شیشه ای و سرامیکی با قیمت مناسب را در ادامه خواهید شناخت.

گازهای رومیزی، تحولی بزرگ در لوازم آشپزخانه به شمار می روند. چرا که این مدل اجاق گاز ها هم از نظر ظاهر و هم از نظر تکنولوژی، بسیار موفق‌ عمل کرده‌اند. طوری که هم ظاهر محصول و هم نیاز خریدار مد نظر قرار گرفته شده است.

ظاهر جمع‌وجور جذابیت این اجاق ها را افزایش داده، اما این جذابیت فقط در ظاهر این گاز ها خلاصه نمی شود.

اگر شما هم قصد خرید گاز رومیزی یا صفحه ای را دارید و نمی خواهید بی‌گدار به آب بزنید، این مقاله را از دست ندهید.
در ادامه با انواع اجاق گاز رومیزی و مزایای آن آشنا خواهید شد. تا بهترین تصمیم را برای خرید اجاق گاز بگیرید.

گاز رومیزی برقی گازی

انواع اجاق گاز رومیزی کدامند؟

اگر قصد خرید گاز صفحه ای یا رومیزی دارید، کمی تحقیق و بررسی به نفع شما خواهد بود. بهتر است در این مطلب با ما همراه باشید و در ابتدا با انواع گاز رومیزی یا توکار آشنا شوید و سپس تصمیمتان را برای خرید بگیرید.

انواع گاز رومیزی، تقسیم ‌بندی های مختلفی دارند که امروز بیشتر در این مورد بحث خواهیم کرد.

انواع گاز رومیزی از نظر نوع سوخت مصرفی به شرح زیر است.

  • اجاق گاز سوز
  • گاز الکتریکی یا برقی
  • اجاق گاز القایی

گاز رومیزی گاز سوز: اگر اجاق گازی می خواهید که توان حرارتی بالایی داشته باشد، مدل گازسوز بهترین انتخاب برای شماست. حتی سرآشپزهای حرفه ای هم معمولا اجاق رومیزی یا صفحه ای گازی را ترجیح می دهند. چرا که حرارت خوبی دارد و به راحتی قابل کنترل است.
این مدل اجاق گاز هم با گاز شهری و هم گاز کپسولی قابل استفاده است.
در کشور ما به دلیل وجود گاز شهری، استفاده از اجاق گاز 5 شعله رومیزی گازی متداول است.

گاز صفحه ای برقی: اجاق گاز های برقی با انرژی برق کار می کنند و نیاز به گاز شهری ندارند. گاز رومیزی الکتریکی شعله مستقیم ندارد و با المنت هایی که در اجاق گاز تعبیه شده، گرما تولید می شود.
به همین دلیل گاز های برقی ایمنی بالایی دارند. حتی در مدل های جدیدتر گاز های رومیزی برقی، می توانید در جه حرارت را خودتان تعیین کنید.
کشور های مختلف از گاز های برقی بیشتر استفاده می کنند. در سال های اخیر در بازار ایران نیز استفاده از گاز صفحه ای برقی افزایش یافته است. اجاق گاز صفحه ای 5 شعله برقی، یکی از مدل های محبوب در بازار اجاق گاز است. البته گاز دو شعله رومیزی قیمت مناسب برقی هم در بازار وجود دارد. که می توانید تهیه کنید.

گاز صفحه ای القائی: مدل دیگری از گاز های صفحه ای، گاز صفحه ای القایی است. در این مدل اجاق گاز از خاصیت الکترومغناطیس استفاده می‌شود. انتقال حرارت از شعله به ظرف توسط میدان مغناطیسی انجام می گیرد. برای آشپزی با گاز های القایی باید از ظروف مخصوص و رسانا استفاده کنید.
درجه حرارت در این اجاق گاز ها هم قابل تنظیم است و خیلی سریع حرارت انتقال می یابد. نکته قابل توجه در مورد گاز های القایی این است که سطح گاز همیشه سرد است و فقط قسمت شعله گرم می شود.

گاز شیشه استیل

انواع گاز رومیزی از نظر جنس ساخت به شرح زیر است.

نکته مهمی که در مورد اجاق گاز های صفحه ای وجود دارد، تنوع دسته بندی آن هاست. در این بخش نیز به انواع گاز صفحه ای از نظر جنس ساخت خواهیم پرداخت. جنس ساخت گاز های صفحه ای یا رومیزی در قیمت نهایی تاثیرگذار است.

انواع گاز صفحه ای از نظر جنس ساخت به شرح زیر است.

  • اجاق گاز رومیزی شیشه ای
  • اجاق گاز رومیزی استیل
  • گاز رومیزی ترکیبی شیشه و استیل
  • اجاق گاز رومیزی سرامیکی
  • اجاق گاز رومیزی ساده لعابی

گاز رومیزی صفحه شیشه ای: این مدل اجاق گاز از جنس شیشه سکوریت 8 یا 10 میل نشکن است که بیشتر در آپارتمان ها و آشپزخانه های مدرن استفاده می شود. استحکام و مقاومت بالایی دارد. طراحی جذاب اجاق گاز های شیشه ای، این محصول را محبوب کرده است.
اگر آشپزخانه ای مدرن و مینیمال می خواهید، گاز رومیزی شیشه ای بهترین انتخاب است.

اجاق گاز صفحه استیل: اگر اجاق گازی می خواهید که یک عمر کار کند بدون اینکه خراب شود، گاز رومیزی استیل را برگزینید. این مدل اجاق گاز صفحه رویه مقاومی دارد و در برابر ضربه بسیار مقاوم است. صفحه ضد خشی دارد که آن را بسیار محبوب کرده است. اجاق گاز مدل تمام استیل برای خانواده های پرجمعیت بهترین انتخاب است.

گاز رومیزی ترکیبی شیشه و استیل: یک مدل دیگر اجاق گاز رومیزی، گاز رومیزی استیل و شیشه ای است که علاوه بر مقاومت بالا، بسیار زیبا و طراحی خاصی دارد. تولید اجاق گاز رومیزی شیشه و استیل توسط برند های معتبر داخلی نیز انجام می گیرد. طراحی ظریف و مدرن، این مدل را بسیار جذاب کرده است.
بدنه این اجاق گاز ها از شیشه است و کناره ها با استیل طراحی شده است.

اجاق گاز سرامیکی

اجاق گاز رومیزی سرامیکی: مدل جدید گاز رومیزی یا صفحه ای، اجاق گاز سرامیکی است. که مانند مدل شیشه ای زیبا و مانند مدل استیل مقاوم است. این ویژگی ها هر خریداری را جذب می کند. انواع اجاق گاز رومیزی برقی دارای صفحه سرامیکی هستند.

اجاق گاز لعابی ساده

اجاق گاز رومیزی ساده لعابی: اجاق گاز رومیزی ارزان قیمت اگر می خواهید، مدل لعابی گزینه مناسبی است. اجاق گاز های لعابی هم به صورت توکار و هم روکار تولید می شوند. گاز لعابی در رنگ های سفید و مشکی عرضه می شود. صفحه لعابی دارند و به صورت ترموکوپل دار و بدون ترموکوپل ساده تولید می شوند. ارزان ترین مدل گاز رومیزی در بازار اجاق گاز لعابی است.

انواع گاز رومیزی از نظر شکل طراحی و مدل

اجاق گاز رومیزی صفحه ای در مدل های مستطیل، دایره، نیم دایره و مربع طراحی و ساخته می شود. از بین این مدل ها مدل مستطیل مرسوم ترین مدل است.

کدام مدل برای شما مناسب‌تر است؟ انتخاب بهترین گاز رومیزی، استیل یا شیشه ای؟

  علت خاموش شدن شعله اجاق گاز + راهکار اساسی

این سوالی است که ممکن است برای شما هم پیش آید. در ادامه با ما همراه باشید تا بهتر بتوانید اجاق گاز مورد نظرتان را انتخاب کنید.

در بخش های قبلی با انواع اجاق گاز رومیزی آشنا شدید. شما با بررسی هر کدام از اجاق گاز هایی که نام بردیم، می توانید یکی از این مدل ها را برای آشپزخانه خود انتخاب کنید.

اما به چند نکته باید توجه داشته باشید.

اگر اجاق گاز رومیزی 5 شعله ارزان قیمت می خواهید، اجاق گاز بدون ترموکوپل انتخاب درستی است. در صورتی که می خواهید اجاق گاز قیمت مناسب باشد و طراحی شیکی داشته باشد، مدل شیشه ای را انتخاب کنید.
البته این نکته را مد نظر داشته باشید که اگر روزانه زیاد از اجاق گاز استفاده می کنید و پرجمعیت هستید، اجاق گاز استیل بهتر است.
اجاق گاز های سرامیکی کیفیت بالایی دارند. اما در مقابل قیمت بالاتری هم دارند.

حال شما باید با توجه به این توضیحات مدل مناسب را برگزینید.

اجاق گاز رومیزی ایرانی

انواع اجاق گاز رومیزی ایرانی

اجاق گاز های رومیزی و صفحه ای در انواع طرح و رنگ، طراحی و تولید می شوند. شرکت تولید کننده اجاق گاز رومیزی در ایران بسیار است. که از برترین تولید کننده های ایرانی در زمینه تجیهزات آشپزخانه می توان به اخوان، استیل البرز، کن، آلتون و… اشاره کرد. این اجاق گاز ها جزو بهترین مارک اجاق گاز توکار در ایران هستند که صادرات اجاق گاز به کشور های مختلف را دارند.
قیمت اجاق گاز رومیزی ایرانی نسبت به برند های خارجی پایین تر است. یعنی شما می توانید با قیمت مناسب یک گاز رومیزی آشپزخانه خوب تهیه کنید.

اجاق گاز خارجی

انواع اجاق گاز رومیزی خارجی

در بازار اجاق گاز ایرانی، علاوه بر برند های ایرانی، شرکت های خارجی نیز محصولات خود را عرضه می کنند. که اغلب محصول کشور ترکیه و ایتالیا هستند.
از جمله برند های برتر خارجی اجاق گاز می توان به آریستون، لتو، لامیرا، زیگما و بوش اشاره کرد.

مزایای اجاق گاز های رومیزی چیست؟

در دهه های گذشته اجاق گاز های رومیزی یا صفحه ای به این میزان محبوب نبودند. بیشتر مدل های مبله یا ایستاده در بازار خریدار داشتند.
اما در سال های اخیر گاز های رومیزی مورد استقبال بسیاری قرار گرفته اند. چرا که مزایای زیادی دارند و از همه نظر مناسب آشپزخانه های امروزی هستند. در ادامه با مزایای گاز های رومیزی بیشتر آشنا خواهید شد.

مزایای انواع اجاق گاز های رومیزی یا صفحه ای به شرح زیر است.

  • دارای ابعاد مناسب و قابل استفاده در تمامی آشپزخانه ها
  • هماهنگی خوب با طراحی آشپزخانه
  • دارای انواع رنگ و طرح
  • تنوع در ابعاد
  • استفاده بهینه از فضای آشپزخانه
  • استفاده از گاز رومیزی در هر نقطه از آشپزخانه
  • راحتی در تمیز کردن
  • نوآوری در طراحی ظاهری
  • دارای ایمنی بالا

مهمترین خصوصیات گاز رومیزی را با هم بررسی کردیم. با این مزایا شما از اجاق گاز های حجیم ایستاده بی نیاز خواهید شد.

راهنمای انتخاب انواع اجاق گاز رومیزی یا صفحه ای

آیا می دانید در انتخاب اجاق گاز رومیزی چه مواردی را باید در نظر گرفت؟
با پی بردن به موارد مهم در انتخاب اجاق گاز، می توانید حتی بدون مشاوره، اجاق گاز مناسب با نیاز خود تهیه کنید.

  • ابعاد گاز رومیزی
  • قیمت اجاق گاز
  • دوام و ماندگاری
  • تمیز کردن آسان
  • تهویه
  • ایمنی
  • فاصله بین شعله ها
  • جنس صفحه
  • توان حرارتی
  • برند گاز رومیزی

اگر حین خرید اجاق گاز به هر کدام از این موارد دقت کنید و مورد بررسی قرار دهید، یک اجاق گاز مرغوب می توانید خریداری کنید.
برای مثال قطعه فندک. در یک اجاق گاز از فندک خارجی و باکیفیت استفاده می شود در یک برند دیگر از فندک معمولی. در اینجا می توان کیفیت و قیمت محصول را تشخیص داد.

بهترین اجاق گاز رومیزی صفحه ای

بهترین اجاق گاز صفحه ای یا رومیزی را از کجا بخریم؟

خرید اجاق گاز صفحه ای ارزان یا مدل رومیزی، به طرق مختلفی امکان پذیر است. شاید در گذشته خرید فقط از طریق فروشگاه های سطح بازار امکان پذیر بود.
اما امروز شما می توانید به صورت اینترنتی از مرکز فروش اجاق گاز صفحه ای در تهران به راحتی محصول مورد نیاز خود را سفارش دهید.
با بررسی مدل های متنوع، استیل، شیشه ای، سرامیکی و لعابی، یک اجاق گاز خوب تهیه کنید.
علاوه بر مراکز عمده فروشی، امروزه برخی از مراکز تولیدی نیز از طریق سایت هایی که راه اندازی کرده اند، محصولات خود را به صورت تکی نیز عرضه می کنند.
شما می توانید اجاق گاز، هود و سینک مد نظر خود را با قیمت مناسب سفارش دهید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *