اجاق گاز - سینک - هود

معرفی انواع گاز رومیزی شیشه ای

انواع گاز رومیزی شیشه ای

امروزه استفاده از گاز رومیزی شیشه ای بسیار رواج یافته است. این محصولات دارای زیبایی منحصر‌ بفردی هستند. در این مطلب به ذکر انواع گاز رومیزی شیشه ای می‌پردازیم.

این روزها استفاده از گاز رومیزی شیشه ای بسیار رواج یافته است. در این مقاله سعی داریم انواع گاز رومیزی را به شما معرفی کنیم.

این نوع گازها زیبایی منحصر بفردی به آشپزخانه شما می‌بخشند. به این نکته دقت کنید که در خرید این نوع محصولات باید دقت بسیاری به خرج دهید. به این دلیل که، اگر گاز رومیزی شما از کیفیت مطلوبی برخوردار نباشد، استفاده از آن بسیار خطرناک می‌باشد. چنانچه از ویژگی های یک گاز رومیزی با کیفیت آگاهی ندارید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

انواع گاز رومیزی شیشه ای

به کیفیت و جنس شیشه‌ی گاز رومیزی شیشه ای توجهی ویژه کنید

همانطور که از نام این محصول پیداست، بیشترین مواد اولیه بکار رفته در این محصول شیشه است. در حقیقت شیشه استفاده شده در این گونه گازها، می‌بایست در برابر وزن بالا و حرارت، از مقاومت بالایی برخوردار باشد.

همچنین در ساخت گازهای شیشه ای، می‌بایست از ترموکوپل های با کیفیت نیز استفاده شود. وجود این ویژگی در این گونه گاز ها باعث استفاده راحت و امن از آنها خواهد شد.

انواع گاز رومیزی شیشه ای و تعداد شعله های آنها

یکی از ملاک هایی که در خرید گاز رومیزی شیشه ای مورد توجه قرار می‌گیرد، تعداد شعله های آن است. در حقیقت تعداد شعله های این محصول به سلیقه و استفاده‌ی شخصی شما بستگی دارد. همچنین مساحت فضای آشپزخانه شما نیز در انتخاب یک گاز رومیزی، با تعداد شعله های مناسب تاثیر گذار است. به این معنی که نمی‌توان در یک آشپزخانه کوچک از گاز رومیزی با تعداد شعله های بالا استفاده کرد.

انواع گاز شیشه ای رومیزی از لحاظ تعداد شعله های آن، معمولا به سه دسته تقسیم می‌شود.

  1. گاز رومیزی سه شعله
  2. گاز رومیزی چهار شعله
  3. گاز رومیزی پنج شعله

شما عزیزان می‌توانید با در نظر گرفتن شرایط زندگی خود یکی از مناسب ترین گازهای رومیزی را انتخاب کنید.

از دیگر نکاتی که هنگام خرید گاز رومیزی شیشه ای با تعداد شعله‌ی مناسب تاثیر گذار است، تعداد افراد خانواده می‌باشد. منظور از ذکر این نکته این است که چنانچه خانواده شما یک خانواده پر جمعیت است، حتما می‌بایست از گاز با تعداد شعله های بالا استفاده کنید. اما اگر خانواده شما یک خانواده کم جمعیت است، بهتر است از گاز 3 شعله استفاده کنید.

در حقیقت تعداد شعله های گاز رومیزی شیشه ای، به برند سازنده آنها نیز بستگی دارد. به عنوان مثال برخی از برندها تمام گازهای رومیزی خود را به صورت 5 شعله تولید می‌کنند.

انواع گاز رومیزی شیشه ای و بررسی آنها از لحاظ ابعاد

اطلاع از ابعاد استاندارد گازهای رومیزی شیشه ای، برای طراحی یک آشپزخانه با چیدمان کابینت اصولی بسیار مهم است. به این نکته دقت کنید که هر کدام از شرکت های سازنده گازهای رومیزی، آنها را با ابعاد خاصی تولید می‌کنند. به همین دلیل لازم است، قبل از برش صفحه های کابینت برای قرار دادن اجاق گاز، حتما از ابعاد گاز مورد نظر اطلاع پیدا کنید.

همچنین باید گفت: ابعاد گاز رومیزی، به تعداد شعله های آن نیز بستگی دارد. اما به طور کلی ابعاد گاز های رومیزی شیشه ای 5 شعله، حدود 90 در 50 سانتی متر است. به این علت ابعاد گاز رومیزی 5 شعله را اعلام کردیم، چون اکثر خانواده های ایرانی، از گاز 5 شعله استفاده می‌کنند.

بهترین برند گاز رومیزی شیشه ای

انواع گاز رومیزی شیشه ای، از لحاظ سوخت مصرفی

در این قسمت سعی داریم، انواع گاز رومیزی شیشه ای را از لحاظ مصرف سوخت مورد بررسی قرار دهیم. در واقع گاز های رومیزی از لحاظ سوخت مصرفی به دو دسته کلی گازی و الکتریکی تقسیم می‌شوند. برای اطلاع از تمامی مزایا و معایب انواع گازهای رومیزی، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

گاز رومیزی شیشه ای الکتریکی

همانطور که از نام این نوع گاز پیداست، سوخت مصرفی این محصول، برق است. بزرگترین مزیت استفاده از گازهای الکتریکی، میزان امنیت بیشتر آنها است. همچنین باید گفت: قیمت اجاق گازهای برقی نیز بسیار بالاتر است. اما قابل ذکر است، نوع رومیزی آنها از قیمت مناسب تری برخوردار است. برای ذکر دیگر مزایای استفاده از گازهای برقی باید گفت: این نوع گازها حرارت را به صورت یکنواخت به غذا منتقل می‌کنند. همچنین بسیاری از استفاده کنندگان از گازهای برقی بر این باورند که تمیز کردن این نوع گازها بسیار ساده تر از گاز های دیگر انجام می‌شود.

گاز شیشه ای رومیزی با مصرف گاز

برای توضیح در مورد انواع گاز رومیزی شیشه ای باید گفت: پر استفاده ترین نوع آن اجاق گاز با مصرف گاز است. علت پر استفاده بودن این نوع گاز رومیزی، ارزانتر بودن قیمت گاز در کشور ما است. همچنین پخت غذا روی گازهای رومیزی با مصرف گاز، به صورت سریعتر انجام می‌شود. یکی از بزرگترین معایب استفاده از این نوع گازهای رومیزی، میزان پایین امنیت آنها است. در حقیقت احتمال خاموش شدن شعله‌ی اجاق های گازی بر اثر وزش باد بسیار بالا است. این در حالی است که اجاق های الکتریکی با وزش باد خاموش نمی‌شوند.

انواع گازهای رومیزی شیشه ای از لحاظ برند

در این قسمت به ذکر انواع برند گازهای رومیزی شیشه ای می‌پردازیم. در حقیقت گازهای رومیزی شیشه ای از برند های مختلف، دارای ویژگی های متفاوتی نیز هستند. آریستون یکی از معتبرترین برندهای گازهای رومیزی است. این برند دارای کیفیت صفحه‌ی بسیار عالی و همچنین قفل کودک است. این برند از گاز رومیزی، دارای 3 سال گارانتی است، که همین موضوع آن را نسبت به برندهای دیگر متمایز کرده است.
یکی دیگر از برندهای معتبر گازهای رومیزی شیشه ای، برند وایز است. این نوع اجاق گاز، دارای کیفیت بسیار بالایی است و همچنین تنوع بالایی در تعداد شعله دارد. این محصول در کشور ایران با 18 ماه گارانتی عرضه می‌شود. برای خرید انواع گازهای رومیزی با ما در ارتباط باشید.

ویژگی بهترین گاز رومیزی شیشه ای

قیمت انواع گاز رومیزی شیشه ای به چه عواملی بستگی دارد

در حقیقت بزرگترین عاملی که در قیمت انواع گاز رومیزی شیشه ای، تاثیرگذار است، کشور سازنده و همچنین تعداد شعله های آن است. ناگفته نماند، قیمت این نوع محصولات تا حد بسیاری وابسته به میزان خدمات پس از فروش و همچنین میزان امکانات گاز رومیزی است. همچنین قابل ذکر است، قیمت گاز رومیزی برقی بسیار بالاتر از مدل گازی آن است.

  مزایا و معایب اجاق گاز صفحه ای و رومیزی ⚡️

سپاسگذاریم که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید. در صورتی که در مورد خرید انواع گاز رومیزی شیشه ای سوالی داشتید، می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *