اجاق گاز - سینک - هود

تفاوت اجاق گاز روکار و توکار

فرق گاز رومیزی و توکار یا اجاق گاز روکار

مهمترین فرق گاز رومیزی و توکار یا اجاق گاز روکار و توکار در شکل ظاهری آنهاست. اجاق گاز روکار پایه دار است که ارتفاع پایه آن حداقل 10 تا 15 سانت است. اما اجاق گاز توکار روی سطح کابینت نصب می شود.

اجاق گازهای مدل های مختلفی دارند. که در این مقاله اجاق گاز رومیزی روکار و اجاق گاز توکار را معرفی و تفاوت آن ها را بیان خواهیم کرد. سال های قبل تر اجاق گاز ها بیشتر بصورت مبله بودند، اما سال های اخیر شاهد تولید اجاق گاز در طرح ها و مدل های مختلف هستیم.

تفاوت اجاق گاز روکار و توکار چیست؟ با ما همراه باشید تا پاسخ این سوال را دریافت کنید.

اجاق گاز رومیزی چیست؟

اجاق گاز رومیزی شامل مدلهای روکار و توکار است. که به مدل اجاق گاز توکار، گاز صفحه ای هم گفته می شود. در حال حاضر از پرفروش ترین اجاق گازهای بازار، گاز رومیزی توکار یا گاز صفحه ای است که تقاضای بالایی برای آن وجود دارد.

گاز رومیزی روکار

اجاق گاز روکار چیست؟

اجاق گاز روکار، اجاق گازی ساده و نصب و استفاده از آن بسیار آسان است. جزو اجاق گازهای قابل حمل به شمار می رود. هم مدل قدیمی دارد و هم در مدل های جدید در بازار عرضه میشود. مدل های قدیمی گاز رومیزی لعابی است. که بیشتر بصورت دو شعله و سه شعله تولید می شود و مدل های پایه بلند و پایه کوتاه دارد. اما مدل های جدید بصورت شیشه ای و استیل در بازار موجود است.
یک ویژگی اجاق گازهای رومیزی روکار جدید که مدل شیشه ای و استیل دارد، مجهز به فندک و ترموکوپل نیز هستند.

اجاق گاز رومیزی روکار با گاز شهری و گاز کپسولی امکان استفاده دارد.

اجاق گاز توکار چیست؟

اجاق گاز رومیزی توکار یا گاز صفحه ای، جزو پرفروش ترین گازهای صفحه ای در بازار است. گاز توکار داخل کابینت نصب می شود و امکان جابه‌جایی آن وجود ندارد. ایمنی بالای اجاق گازهای رومیزی توکار، این محصول را بسیار در بازار محبوب کرده است. گاز توکار یا گاز صفحه ای مجهز به ترموکوپل و فندک اتوماتیک است و با گاز شهری و گاز کپسولی نیز قابل استفاده است.

برای خرید گاز رومیزی می توانید راهنمای خرید اجاق گاز صفحه ای را مطالعه کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

اجاق گاز رومیزی توکار صفحه ای

تفاوت اجاق گاز روکار و توکار چیست؟

تفاوت اجاق گاز روکار و توکار را می توان از جهات مختلف بررسی کرد. که در این بخش به چند مورد آن می پردازیم.

از نظر شکل ظاهری:

اجاق گاز رومیزی روکار، روی میز قرار می گیرد و دارای پایه است. اما اجاق گاز رومیزی توکار، داخل کابینت نصب می شود و پایه ای ندارد. علاوه بر این محل قرار گیری ولوم ها در این دو اجاق گاز نیز متفاوت است.

از نظر نوع نصب:

یکی دیگر از اصلی ترین تفاوت های اجاق گاز روکار و توکار، نصب آن هاست. مدل اجاق گاز روکار، نصب خاصی ندارد و روی میز قرار می گیرد و قابل حمل است.

اما مدل توکار نیاز به نصب دارد که باید یک فرد ماهر در این زمینه نصب اجاق گاز توکار را انجام دهد. چرا که اجاق گاز داخل کابینت جای داده می شود. پس باید کابینت مورد نظر با اندازه مناسب برش داده شود تا اجاق گاز به درستی نصب گردد.

موارد استفاده

اجاق گازهای قدیمی روکار معمولا برای شرکت ها و مسافرخانه ها و… مناسب است. اما مدل های جدید گاز های رومیزی روکار بسیار شیک هستند و ایمنی بالایی دارند و شما می توانید برای آشپزخانه های با متراژ پایین از این اجاق گازهای استفاده کنید.

اجاق گاز رومیزی توکار، داخل آشپزخانه های بزرگ و کوچک استفاده می شود. اغلب در ابعاد و اندازه های مختلف تولید می شود. اگر حتی آشپزخانه کوچکی دارید، می توانید گاز توکار دو شعله یا اجاق گاز توکار سه شعله را تهیه کنید.

از نظر قیمت:

اجاق گاز رومیزی روکار قیمت پایین تری نسبت به اجاق گاز رومیزی توکار دارد. اجاق گازهای توکار به دلیل امکاناتی که دارند، قیمت بالایی هم دارند.

اجاق گاز روکار یا توکار؟ کدام بهتر است؟

اگر این مقاله را مطالعه کرده باشید و نیازهای خود را بررسی کرده باشید، در انتخاب بین دو مدل گاز روکار و توکار می دانید که کدام مناسب تر است.

اما اگر باز هم نمی دانید اجاق گاز روکار بهتر است یا اجاق گاز توکار، بهتر است با مشاورین این مجموعه ارتباط بگیرید تا شما را در خرید اجاق گاز رومیزی راهنمایی کنند.

سوالات متداول

قیمت اجاق گاز رومیزی روکار و توکار چقدر است؟

قیمت اجاق گاز رومیزی به عوامل مختلفی بستگی دارد. اما اگر بخواهیم به طور کلی بیان کنیم، اجاق گاز رومیزی توکار یا گاز صفحه ای قیمت بالاتری نسبت به اجاق گاز رومیزی روکار دارد.

اجاق گاز مبله بخریم، یا اجاق گاز توکار و روکار؟

اجاق گاز رومیزی توکار و روکار جزو محصولاتی به شمار می رود که ابعاد و اندازه کوچکتری دارد و برای هر مدل آشپزخانه ای مناسب است. تنوع مدل بالا را نیز می توان در محصولات جدید اجاق گازهای رومیزی توکار و روکار دید.
اگر آشپزخانه بزرگی دارید و نمی خواهید فر جدا تهیه کنید، می توانید اجاق گاز مبله تهیه کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
  اجاق گاز اکونومی چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *