اجاق گاز - سینک - هود

جدیدترین مدل کابینت زیر گاز صفحه ای

کابینت زیر گاز صفحه ای

کابینت زیر گاز صفحه ای، از پرکاربردترین کابینت های موجود در آشپزخانه است. در این مقاله به ذکر ویژگی های این کابینت پرداخته ایم.

کابینت زیر گاز صفحه ای یکی از پرکاربردترین کابینت های موجود در آشپزخانه می‌باشد. طراحی استاندارد و اصولی آن، باعث دسترسی هرچه آسانتر به وسایل مورد نیاز هنگام آشپزی می‌شود. این کابینت باید به صورتی طراحی شود که در عین زیبایی بتواند تمام وسایل مورد نیاز آشپزی را نیز در خود جای دهد. در این مقاله قصد داریم به صورت مفصل شما را با ویژگی های اصلی این کابینت آشنا سازیم.
به دلیل محدودیت فضا در آپارتمان های امروزی، استفاده از گاز صفحه ای در آشپزخانه بسیار رواج یافته است. همچنین یکی از مهمترین اجزای تشکیل دهنده آشپزخانه های امروزی را کابینت زیر گاز صفحه ای است. در حقیقت اجاق گاز های بزرگ که فضای زیادی را در آشپزخانه اشغال می‌کرد جای خود را به گاز صفحه ای کم جا و پرکاربرد داده‌اند. امروزه برای انواع گاز رومیزی ارزان قیمت نیز از کابینت های آماده استفاده میکنند.

کابینت زیر گاز صفحه ای

ویژگی هایی که یک کابینت زیر گاز صفحه ای باید دارا باشد

در این قسمت از مقاله به ذکر ویژگی هایی می‌پردازیم که یک کابینت زیر گاز صفحه ای باید دارا باشد. برای اطلاع از این ویژگی ها تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

همخوانی با سایر کابینت ها

بسیاری از افراد بعد از بازسازی آشپزخانه خود، تصمیم می‌گیرند گاز صفحه ای مناسبی را جایگزین اجاق گاز قبلی خود کنند. در این مواقع لازم است فکری هم به حال کابینت زیر گاز صفحه ای کرد.

مهمترین نکته ای که در این زمان باید به آن توجه کنید، همخوانی این کابینت با سایر کابینت ها است. منظور از ذکر این موضوع، شباهت صد درصدی این کابینت با کابینت های دیگر نیست. بلکه کافی است، کابینت مخصوص گاز صفحه ای، از لحاظ رنگ با کابینت های دیگر همخوانی داشته باشد.

کابینت زیر گاز صفحه ای باید به صورت کشویی ساخته شود

توجه به این نکته ضروری است که کابینت زیر گاز صفحه ای، بهتر است به صورت کشویی ساخته شود. توجه به این موضوع باعث می‌شود، دسترسی به ادویه ها و لوازم مورد نیاز آشپزی، آسانتر باشد.

همچنین باید گفت: نگهداری و تمیز کاری کابینت های کشویی نیز بسیار آسانتر از کابینت های مدل دیگر است. همانطور که ملاحظه کردید، در بسیاری از آشپزخانه های مدرن، از این کابینت کشویی برای زیر گاز صفحه ای استفاده شده است.

در حقیقت جنس کابینت زیر گاز صفحه ای باید به صورتی باشد که تمیز کردن آن، راحت تر انجام شود. بسیاری از کابینت کاران برای کابینت زیر ظرفشویی و کابینت زیر گاز صفحه ای از جنس بسیار با کیفیت استفاده می‌کنند.

همانطور که می‌دانیم، آلوده شدن کابینت زیر گاز صفحه ای با روغن و مواد غذایی، بسیار رایج است.

همچنین این نوع کابینت، به تمیز کاری بیشتری نسبت به سایر کابینت ها نیاز دارد. به همین دلیل نیاز است هنگام انتخاب جنس این کابینت، به کیفیت و ضد آب بودن آن توجهی ویژه کنید.

نگهداری بهتر از کابینت زیر گاز صفحه ای

بهتر است در این نوع کابینت ها چه چیزی نگهداری کنیم

معمولا در کابینت زیر گاز صفحه ای، از وسایلی استفاده می‌شود که هنگام آشپزی به آنها نیاز است. وسایل و مواد غذایی مانند: حبوبات، ادویه ها، قابلمه و تابه ها، قاشق های مخصوص آشپزی را معمولا در درون این کابینت نگهداری می‌کنند. به این نکته دقت کنید، برخی از کابینت ها سرعت جذب رنگ بالایی دارند.

به همین دلیل سعی کنید ادویه های رنگی مانند زردچوبه و زعفران را به صورت مستقیم داخل کابینت نگذارید. در واقع تمیز کردن رنگ از روی برخی کابینت ها بسیار دشوار و در برخی مواقع غیر ممکن است. حتما زیر ظرف زردچوبه از کاغذهای باطله یا پارچه استفاده کنید.

نحوه نگهداری بهتر از کابینت زیر گاز صفحه ای

در این قسمت به ذکر نکاتی می‌پردازیم که توجه به آنها موجب نگهداری بهتر از کابینت زیر گاز صفحه ای می‌شود.

نحوه تمیز کاری کابینت

همانطور که می‌دانید، جنس درب کابینت با جنس بدنه‌ی ان کاملا متفاوت است. به همین دلیل لازم است برای نگهداری از هر کدام از آنها، ترفندهای متفاوتی را بکار بگیرید.

اولین نکته ای که باید به آن توجه کرد، نحوه تمیز کردن درب کابینت است. چنانچه درب کابینت شما از جنس ام دی اف است، به این نکته توجه کنید که این جنس نباید به مدت طولانی مرطوب بماند.

به همین دلیل بلافاصله بعد از دستمال کشیدن درب کابینت، آن را با یک دستمال دیگر خشک کنید. همچنین باید گفت: برای تمیز کردن درب کابینت از شوینده های قوی استفاده نکنید. برای اینکه جنس ام دی اف کابینت شما آسیب نبیند، توصیه می‌شود از مواد شوینده ای مثل مایع ظرفشویی استفاده شود.

نکته‌ دیگر که توجه به آن بسیار ضروری است، عدم شستشوی داخل کابینت با استفاده از شلنگ آب است. به این دلیل که بسیاری از کابینت ها در مجاورت با آب متورم شده و کیفیت خود را از دست می‌دهند. برای تمیز کردن داخل کابینت نیز حتما از شوینده های ملایم و دستمال استفاده کنید.

توزیع مناسب بار در کابینت زیر گاز صفحه ای

هرگز وسایل بسیار سنگین را در یک طبقه از کابینت قرار ندهید. همواره سعی کنید وسایل سنگین تر را در طبقه پایینی کابینت نگهداری کنید. توزیع مناسب بار در کابینت، باعث ایجاد توازن و در نهایت، افزایش عمر مفید آن می‌شود. همچنین همواره سعی کنید، درب کابینت زیر گاز صفحه ای را بسته نگه دارید. به دلیل مجاورت این کابینت با بخار ناشی از پخت غذا، بسته بودن در کابینت باعث عدم ورود این بخار ها به داخل کابینت می‌شود.

قیمت ساخت و نصب کابینت زیر گاز صفحه ای

قیمت ساخت و نصب کابینت زیر گاز صفحه ای

قیمت این نوع کابینت، به عوامل گوناگونی مانند جنس و میزان مواد اولیه بکار رفته در آن بستگی دارد. در حقیقت قیمت کابینت ها با جنس ممبران و هایگلاس کمی بیشتر از کابینت با جنس ام دی اف است. همچنین کیفیت ساخت کابینت نیز بر روی قیمت آن تاثیرگذار است.
برای اعلام قیمت کابینت زیر گاز صفحه ای، لازم است شرایط و متراژ فضای شما به درستی مورد بررسی قرار گیرد. به همین دلیل، بهتر است برای اگاهی از قیمت ساخت و نصب این کابینت، با کارشناسان ما در ارتباط باشید.
سپاسگذاریم که تا انتهای این مطلب همراه ما بودید. امیدواریم با مطالعه این مطلب، اطلاعات مفیدی در مورد کابینت زیر گاز صفحه ای و همچنین نحوه نگهداری از آن، به دست آورده باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 3]
  جدیدترین مدل هود آشپزخانه + آخرین مدل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *