اجاق گاز - سینک - هود

دلیل شکستن شیشه گاز صفحه ای ⚡️

شکستن گاز شیشه ای

آیا علت شکستن شیشه گاز صفحه ای را می دانید؟ ☀️ روش های پیشگیری از شکستن شیشه گاز رومیزی و صفحه ای چیست؟ ☀️ در این مطلب با ما همراه باشید تا با دلایل اصلی شکستن شیشه گاز صفحه ای آشنا شوید.

چرا شیشه گاز صفحه ای میشکند؟ در این مطلب دلایل شکستن شیشه گاز صفحه ای را به طور کلی بیان خواهیم کرد، تا دیگر حین خرید گاز صفحه ای دغدغه این را نداشته باشید که کدام مدل را بخرم، استیل یا شیشه ای.
بعضی اوقات بدون هیچ دلیلی شیشه اجاق گاز میشکند. حتی وقتی که اجاق گاز روشن نیست. پس علت شکستن شیشه اجاق گاز چه می تواند باشد؟
در ادامه به طور مفصل این موضوع بررسی می شود.

گاز شیشه

شکستن شیشه اجاق گاز رومیزی صفحه ای

قبل از بررسی دلایل شکسته شدن شیشه گاز صفحه ای باید به این تکته اشاره داشت که شیشه گاز های رومیزی خیلی کم پیش می آید که بشکند. اگر زمان خرید اجاق گاز از برند هایی که شناخته شده هستند یا گارانتی تضمینی دارند، انتخاب کنید. بدون شک این اتفاق خیلی کم پیش خواهد آمد.
شاید این سوال شما هم باشد که چرا حتی وقتی که اجاق گاز خاموش است، شیشه میشکند؟
دلیل این اتفاق می تواند ضربه ای باشد که قبل از این اتفاق به صفحه اجاق گاز وارد شده و این موضوع باعث ایجاد ترک هایی در شیشه شده است.
که این موضوع باعث پودر شدن شیشه گاز رومیزی شده است.

تبدیل اجاق گاز شیشه ای به استیل

گاز شیشه ای از چه متریالی ساخته می‌شود؟

از انواع اجاق گاز های پرفروش در بازار امروز، می توان به گاز صفحه شیشه ای 5 شعله اشاره کرد. که جنس شیشه استفاده شده در این اجاق گاز ها متفاوت است. طبیعتا شیشه استفاده شده برای اجاق گاز متفاوت از شیشه معمولی است. چرا که شیشه ای که برای اجاق گاز استفاده می شود باید در برابر حرارت مقاوم باشد. که این ویژگی در شیشه معمولی وجود ندارد.
به این نکته هم توجه داشته باشید که کیفیت شیشه ای که توسط برند های مختلف استفاده می شود، متفاوت است. برند های برتر از شیشه های باکیفیت تر استفاده می کنند.
تولید کنندگان گاز رومیزی معمولا از شیشه های مقاوم به حرارت استفاده می کنند.

شیشه انواع اجاق گاز های شیشه ای، سکوریت بوده و در برابر حرارت و ضربه مقاوم است. البته باید توجه داشته باشید که حرارت و ضربه ای که خیلی شدید نباشد.
اگر درست از گاز های شیشه ای استفاده کنید، هیچ مشکلی برای شیشه این گاز ها پیش نخواهد آمد. حتی گاز شیشه ای که توسط برند های کمتر شناخته شده تولید می شود.

بررسی دلایل شکستن گاز شیشه ای

حتما این سوال برای شما هم پیش آمده که اگر شیشه این اجاق گاز ها سکوریت است، چرا شکسته میشود؟

شکستن شیشه اجاق گازهای شیشه ای به ندرت اتفاق می افتد. که این هم دلایلی دارد که در این بخش به این موارد اشاره خواهیم کرد.

  1. در گاز های صفحه ای سرشعله با سایز های مختلف طراحی شده است. که اگر ظرف بزرگتر را روی شعله های کوچک قرار دهید حرارت به سطح شیشه برگشت خورده و باعث شکستگی خواهد شد.
  2. نصب غیراستاندارد می تواند علت شکستن گاز شیشه ای باشد. به این صورت که برشی که روی کابینت ایجاد می شود، بزرگتر از حد مجاز باشد.
  3. استفاده از ظروف سنگین تر در یک طرف اجاق گاز که باعث فشار وزن در یک سمت می شود و این امر باعث پودر شدن شیشه اجاق گاز می گردد.
  4. تغییر دمای ناگهانی هم از دیگر علت های شکستگی در گاز های شیشه ای است. برای مثال شعله روشن است و حرارت شیشه بالاست، یک دفعه مایعات سرد روی صفحه می ریزد.
  5. توجه به مشخصات فنی اجاق گاز حین خرید. گاز های شیشه ای استاندارد قیمت بالاتری نسبت به مدل های کیفیت پایین دارند.
  6. اگر از ظروف بزرگتر از شعله استفاده می کنید، حتما از چدنی کمکی استفاده کنید که فاصله ظرف از شیشه بیشتر شود.
  7. ضربه شدید یا سقوط اشیای سنگین روی صفحه گاز.

تعویض شیشه اجاق گاز صفحه ای

آیا شیشه گاز صفحه ای قابل تعویض است؟

در هر نقطه کشور که باشید و گاز شیشه ای خریداری کرده باشید، اگر شکسته باشد به راحتی می توانید نسبت به تعویض شیشه آن اقدام کنید.
شما می توانید دوباره صفحه ی شیشه ای برای آن انتخاب کنید. اما تبدیل اجاق گاز شیشه ای به استیل هم وجود دارد و می توانید صفحه استیل را برای اجاق گاز خود انتخاب کنید.
این به سلیقه شما بستگی دارد.

بیشتر بخوانید: گاز صفحه ای چهار شعله بخریم یا پنج شعله؟

راهکارهای جلوگیری از مضرات شکستن شیشه اجاق گاز

یکی از مشکلاتی که اجاق گازهای شیشه ای دارند، شکستن شیشه اجاق گاز به صورت خود به خود است.

اگر می خواهید این مشکل برای اجاق گاز شما پیش نیاید، حتما حین خرید این محصول، حتما به سکوریت یا لمینت بودن صفحه اجاق گاز توجه کنید. چرا که این جنس شیشه ها، تکه های دایره ای شکل دارند و حین ترکیدن آسیبی به کسی وارد نمی کنند.

البته باید گفت درصد شکستن و یا ترکیدن شیشه اجاق گازهای سکوریت یا لمینت بسیار پایین است. با این حال اگر شکستگی هم رخ دهد، کسی آسیب نخواهد دید.

در پایان:

اگر می خواهید اجاق گاز شیشه ای بخرید که دوام و طول عمر بالایی داشته باشد، حتما اجاق گاز با برند معتبر خریداری کنید. همچنین حین استفاده از اجاق گاز به درستی از آن مراقبت کنید.
در این صورت احتمال شکستن شیشه گاز رومیزی خیلی پایین می آید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]
  پخش عمده اجاق گاز صفحه ای در بازار ✔️

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *