اجاق گاز - سینک - هود

علت کم بودن شعله اجاق گاز چیست؟

علت کم بودن شعله اجاق گاز رومیزی

علت کم شدن شعله اجاق گاز صفحه ای یا رومیزی یا مبله چیست؟ چگونه شعله اجاق گاز را زیاد کنیم؟ اصلی ترین موارد کم بودن شعله اجاق گاز کدامند؟

کم شدن شعله اجاق گاز رومیزی، صفحه ای یا مبله مشکلی است که ممکن است حین استفاده از اجاق گاز با آن مواجه شوید. اگر با این مشکل روبرو شدید یا در صورت مشاهده هر گونه مشکل در اجاق گاز، بهتر است که در سریع ترین زمان ممکن آن را برطرف کنید، زیرا با ادامه دار شدن این مشکل ممکن است مشکلات دیگری هم به اجاق گاز افزوده شود. در این مقاله قصد داریم، در مورد علت کم بودن شعله اجاق گاز بحث کنیم که راحت تر بتوانید اجاق گاز رومیزی یا صفحه ای را عیب یابی کنید.

اصلی ترین علل کم شدن شعله اجاق گاز کدامند؟

شعله اجاق گاز برای اینکه روشن شود، به دو مورد نیاز دارد. ترکیب اکسیژن و گاز که در محفظه پایین مشکل صورت می گیرد و با زدن فندک شعله روشن می شود. حال اگر با روشن کردن شعله، با مشکل کم شدن شعله اجاق گاز مواجه شدید، باید آن را رفع کنید.
اما چه عواملی باعث بروز این مشکل می شود؟

  • نامناسب بودن درپوش مشعل
  • تجمع چربی ها در مشعل گاز
  • تجمع آب در نازل گاز
  • خرابی ژیگلور یا شیر کنترل اجاق گاز
  • گرفتگی شیر گاز
  • انسداد سر شعله

درپوش شعله اجاق گاز

نامناسب بودن درپوش مشعل

درپوش مشعل اجاق گاز همان قطعه ای است که روی شعله قرار میگیرد و از آن محافظت می کند.
اگر این درپوش ضربه خورده باشد یا مواد غذایی روی آن سرریز شده باشد، می تواند باعث این مشکل شود که شعله اجاق گاز به درستی روشن نشود. حتما شما هم دیده اید که یک بخشی از شعله اجاق گاز کمتر از بخش دیگر آن روشن می شود. برای رفع این مشکل درپوش مشعل را تمیز کنید و جای خود قرار دهید و دوباره شعله را روشن کنید. اگر باز هم مشکل رفع نشد شاید مشکل از درپوش نباشد.

تجمع چربی ها در مشعل گاز

سرشعله یکی دیگر از مهمترین قطعاتی است که به پخش گاز کمک می کند، روی سر شعله سوراخ هایی وجود دارد که گاز از آن عبور کرده و گاز روشن می شود. حالا اگر چربی این سوراخ ها را گرفته باشد، بدون شک شعله بصورت یکنواخت روشن نخواهد شد.

برای رفع این مشکل باید سرشعله ها را تمیز کنید. اما به این مورد توجه داشته باشید که سوراخ ها را ابزاری تمیز کنید که شکستنی نباشد، که بیشتر سوراخ را مسدود کند.

تجمع آب در نازل گاز

مورد بعدی که در کم شدن شعله اجاق گاز تاثیر دارد و مهم است، تجمع آب در نازل گاز است. اگر اجاق گاز را با آب تمیز می کنید، ممکن است آب سر نازل گاز جمع شود و باعث کم شدن فشار گاز گردد و در نتیجه شعله اجاق گاز یکنواخت روشن نخواهد شد.
بنابراین حین تمیز کردن اجاق گاز لعابی و اجاق گاز های رومیزی و صفحه ای حتما با دقت این کار را انجام دهید و از آب زیاد برای تمیز کردن نقاط حساس مانند نازل گاز استفاده نکنید.

ژیگلور اجاق گاز

خرابی ژیگلور اجاق گاز

خرابی ژیگلور اجاق گاز نیز باعث کم شدن شعله اجاق گاز رومیزی خواهد شد. اگر ژیگلور اجاق گاز خراب باشد، با چرخش آن فشار گاز کم یا زیاد نخواهد شد. همان طور که می دانید ژیگلور تنظیم کننده گاز است و اگر این قطعه دچار مشکل شده باشد، باید یک شیر کنترل جدید برای آن تهیه کنید.

گرفتگی شیر گاز

تا این بخش در مورد علل مختلف کم شدن شعله اجاق گاز بحث شد. گرفتگی شیر گاز نیز یکی دیگر از علت های کم شدن شعله اجاق گاز رومیزی است. اگر تمامی شعله های اجاق گاز با کمبود فشار گاز مواجه شود، بدون شک مشکل از شیر گاز است. که چک کردن این مورد خطرناک است و موقع بررسی حتما شیر گاز را ببندید.

چگونه شعله اجاق گاز را زیاد کنیم؟

تنظیم بودن شعله اجاق گاز از مهمترین مواردی است که باید در نصب اجاق گاز رعایت گردد. تنظیم این مورد توسط فرد متخصص باید انجام گیرد. اگر مشکلی در شعله اجاق گاز وجود دارد، یعنی شعله کم روشن می شود، باید آن را به خوبی بررسی کنید تا علت آن را بیابید. اگر علت آن مشکل خرابی اجاق گاز نباشد میتوانید بررسی زیر را انجام دهید.
کنار شیر شعله اجاق گاز یک پیچ کوچکی وجود دارد، که با چرخاندن آن می توانید شعله اجاق گاز رومیزی را تنظیم کنید. اما برای چرخاندن آن نیاز به پیچ گوشتی دارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
  نکات ایمنی استفاده از اجاق گاز چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *