اجاق گاز - سینک - هود

معرفی اجاق گاز شیشه سکوریت

اجاق گاز شیشه سکوریت

بهره‌گیری از اجاق گاز شیشه سکوریت، دارای مزایای بسیاری است که مقاومت بالای آن در برابر حرارت تنها یکی از آن مزایا است.

شیشه سکوریت یکی از انواع نوع شیشه است که از آن در ساخت اجاق گاز های با دوام استفاده می‌شود. اجاق گاز شیشه سکوریت مقاومت بسیاری در برابر ضربه و دمای بالا دارد. این نوع شیشه‌ها تفاوت های بنیادینی با شیشه های معمولی دارند. شیشه های معمولی توانایی مقاومت در برابر حداکثر 70 درجه سانتی گراد را دارا می‌باشند. از شیشه های معمولی نمی‌توان در ساخت وسایلی مانند اجاق گاز استفاده کرد. به همین دلیل برای ساخت لوازمی مانند اجاق گاز و هود آشپزخانه از شیشه های مخصوص که در اصطلاح به آنها سکوریت نامیده می‌شوند، استفاده می‌شود. برای آشنایی با سایر ویژگی های شیشه سکوریت تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

معرفی اجاق گاز شیشه سکوریت

بیشتر بخوانید: گاز رومیزی شیشه ای

نحوه‌ی ساخت شیشه سکوریت مخصوص گاز

شیشه های سکوریت، همان شیشه های معمولی هستند که تحت فرآیند حرارتی، مقاومت بسیار بالایی پیدا می‌کنند. برای ساخت شیشه سکوریت در ابتدا شیشه ها را در اندازه‌هایی که برای اجاق گاز مناسب باشد، برش می‌دهند. در حقیقت بعد از انجام عملیات سکوریت کردن شیشه، دیگر هیچ گونه عمل برش را نمی‌توان روی آن انجام داد. به این دلیل که شیشه دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارت و ضربه خواهد شد. بعد از برش شیشه، با استفاده از سنگ های مخصوص اطراف ان را صیقل می‌دهند. بعد از آن شیشه را در در کوره قرار داده و تا دمای 625 درجه سانتی گراد حرارت می‌دهند. پس از آن عمل سرد کردن روی شیشه انجام می‌شود. انجام این فرایند باعث می‌شود شیشه توانایی تحمل 400 درجه سانتی گراد و حتی بالاتر را نیز داشته باشد.

ویژگی هایی که اجاق گاز شیشه سکوریت دارا می‌باشد

استفاده از اجاق گاز شیشه سکوریت دارای مزایای زیادی است که مقاومت بسیار بالای آن در برابر ضربه و حرارت تنها بخشی از این مزایا می‌باشد. این نوع شیشه‌ها کاملا نشکن هستند و از قیمت بسیار مناسبی نیز برخوردارند. انجام عملیات سکوریت روی شیشه‌ی معمولی باعث می‌شود عمل تمیز کردن آن بسیار آسان صورت گیرد. از دیگر ویژگی هایی که باعث جلب نظر حداکثری مردم به شیشه سکوریت می‌شود، زیبایی بسیار و براق بودن آن است. استفاده از این نوع شیشه در گاز های صفحه‌ای که مواد اولیه اصلی آنها را شیشه تشکیل می‌دهد، باعث قیمت مناسب در آنها می‌شود.

کاربردهای شیشه سکوریت در ساخت لوازم خانگی

همانطور که در بالا نیز ذکر شد مهمترین کاربرد این نوع شیشه، ساخت اجاق گاز شیشه سکوریت می‌باشد. اما توجه به این نکته ضروری است که از شیشه سکوریت در ساخت لوازم خانگی دیگر مانند: هود، سینک شیشه‌ای، یخچال و بخاری نیز استفاده می‌شود. در حقیقت تمام این لوازم خانگی‌های نامبرده نیاز به شیشه‌ای دارند که مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارت و ضربه داشته باشد. به همین دلیل در ساخت آنها از شیشه هایی استفاده می‌شود که فرایند سکوریت روی آنها انجام شده باشد. در واقع از این نوع شیشه علاوه بر ساخت لوازم خانگی در صنعت خودرو سازی و صنایع ساختمانی نیز استفاده می‌شود. بهره گیری از شیشه سکوریت شده در ساخت در و پنجره، نمای بیرون ساختمان و حتی پله نیز استفاده می‌شود.

استفاده از شیشه سکوریت در ساخت درب فر

از دیگر کاربردهایی که شیشه سکوریت دارد، استفاده از آن در ساخت درب فر است. همانطور که می‌دانیم انجام عمل پخت و پز در فر نیز باعث ایجاد دمای بسیار بالا خواهد شد. حرارت ایجاد شده در فر حتی تا دمای بالای 500 درجه سانتی گراد نیز می‌رسد. به همین دلیل لازم است در ساخت درب آن از شیشه ای استفاده کرد که مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارت داشته باشد. شیشه‌هایی که روی آن عمل سکوریت انجام شده، مناسب ترین نوع شیشه برای ساخت درب فر می‌باشد. همچنین بهره گیری از این نوع شیشه در ساخت فرها باعث عدم خروج دما از داخل فر به بیرون نیز می‌گردد. شیشه سکوریت استفاده شده در ساخت درب فر، باعث ایجاد زیبایی حداکثری در آن نیز می‌شود.

گاز سکوریت شیشه ای

نکاتی در مورد نگهداری از گاز صفحه سکوریت

در حقیقت نگهداری صحیح از گاز صفحه سکوریت، در حفظ زیبایی و طول عمر آن از اهمیت بسیاری برخوردار است. مهمترین نکته ای که در مورد استفاده از این نوع گاز ها باید بدانید، تناسب شعله‌ی گاز با سایز قابلمه‌ی مورد استفاده است. قرار دادن قابلمه های بسیار بزرگ بر روی گاز های صفحه ای اصلا درست نیست. همچنین از رها کردن وسایل بسیار سنگین بر روی گاز صفحه‌ای شیشه ای نیز باید پرهیز کرد. نحوه‌ی تمیز کردن این نوع اجاق گاز ها نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است. در حقیقت هنگام تمیزکاری این نوع گاز هرگز نباید از آب بسیار زیاد استفاده کرد. همچنین بکارگیری مواد شوینده قوی نیز اصلا توصیه نمی‌شود. استفاده از آب زیاد برای شستشوی اجاق گاز شیشه سکوریت، باعث ریختن آب بر روی تجهیزات برقی و در نهایت آسیب به آنها خواهد شد.

برای نصب گاز رومیزی از افراد متخصص کمک بگیرید

در حقیقت افرادی که در نصب گاز رومیزی تخصص دارند، از فاصله استاندارد گاز با دیوار های اطراف و همچنین هود آگاهی دارند. به همین دلیل بهتر است برای نصب این نوع گاز ها از افراد کارشناس کمک بگیرید. قابل ذکر است، برای استفاده از ضمانت نامه بسیاری از گازهای رومیزی لازم است نصب آنها توسط افراد کاربلد صورت گیرد. در غیر این صورت استفاده از ضمانت نامه گاز غیر ممکن خواهد بود. تعمیرات گاز صفحه سکوریت نیز می‌بایست توسط افراد متخصص و در زمان مشخص انجام شود. همچنین در صورتی که گاز توسط شما باز و تعمیر شود نیز استفاده از ضمانت آن امکان پذیر نخواهد بود. بکارگیری این نکات باعث بهره‌گیری حداکثری و طول عمر گازهای صفحه‌ای خواهد شد.

قیمت اجاق گاز شیشه ای سکوریت

قیمت خرید اجاق گاز شیشه سکوریت

همانطور که در بالا نیز اشاره شد، قیمت اجاق گاز شیشه سکوریت بسیار مناسب تر از گازهای مدل دیگر همچون استیل است. به دلیل اینکه قیمت این نوع گاز، وابسته به نوع برند و تعداد شعله های آن است، از اعلام مبلغی معین به عنوان قیمت گاز شیشه سکوریت معذوریم. برای آگاهی از قیمت این نوع گاز، بهتر است به صورت روزانه سایت های معتبر را چک کنید. خرید اینترنتی گاز صفحه ای از مزایای بسیاری برخوردار است. شما می‌توانید به راحتی تمام ویژگی های گاز را که عبارت است از ابعاد، قیمت و تعداد شعله های آن را مورد بررسی قرار دهید و برای خرید اقدام کنید.
سپاسگذاریم که تا انتهای این مطلب همراه ما بودید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
  آشنایی با انواع اجاق گاز رومیزی ✔️

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *