اجاق گاز - سینک - هود

گاز رومیزی روکار پایه دار چیست؟

گاز رومیزی روکار

گاز رومیزی روکار پایه دار با پایه بلند و پایه کوتاه جنس لعابی و شیشه ای با قیمت ارزان. اجاق گاز رومیزی غیر توکار دو شعله و سه شعله مناسب آشپزخانه و مکان های مختلف.

اجاق گاز ساده رومیزی جزو محصولات ارزان قیمت آشپزخانه است. که بصورت گاز رومیزی پایه کوتاه و پایه بلند تولید می شود. البته مدل های لعابی به این صورت است. گاز رومیزی روکار شیشه ای پایه ندارد ولی خود اجاق گاز از روی میز ارتفاع استانداردی دارد. معمولا مدل های لعابی بصورت گاز لعابی دو شعله و گاز رومیزی لعابی سه شعله تولید می شود و نصب و استفاده راحتی دارد. مدل های شیشه ای دارای فندک و ترموکوپل است.

گاز رومیزی چیست؟

اجاق گاز ها انواع مختلفی دارند. به طور کلی گاز رومیزی به اجاق گازی گفته می شود که روی کابینت قرار می گیرد یا می توان گفت که قابل حمل است و می توان در هر جایی به آسانی از آن استفاده کرد. البته علاوه بر گاز رومیزی روکار پایه دار به مدل های صفحه ای یا توکار هم اجاق گاز رومیزی می گویند.
امروزه خرید گاز رومیزی نسبت به سال های گذشته افزایش بسیاری داشته است. یکی از علت های این افزایش فروش گاز رومیزی می توان به قیمت و ابعاد مناسب این مدل اجاق گازها اشاره کرد.

از طرفی آشپزخانه ها نیز خیلی کوچک تر شده، بنابراین این موضوع هم از عوامل مهم افزایش خرید گاز رومیزی روکار پایه دار است.

گاز رومیزی تک شعله روکار

گاز رومیزی روکار پایه دار

گاز رومیزی روکار پایه دار یا اجاق گاز رومیزی غیر توکار به ساده ترین مدل اجاق گاز های رومیزی گفته می شود. چرا می گوییم غیر توکار؟
چون گاز رومیزی توکار، داخل کابینت برش خورده نصب می شود. اما گاز رومیزی روکار، روی کابینت قرار می گیرد. ابعاد کوچک تری دارد و البته قیمت ارزان تری هم دارد.

یک مسئله دیگر که باید به آن توجه کنید، اکثر گازهای رومیزی روکار پایه دار لعابی بصورت بدون ترموکوپل دار عرضه می شود. البته مدل های شیشه ای نیز در برخی ترموکوپل قرار می دهند.
اگر برای آشپزخانه می خواهید، بهترین مدل گاز رومیزی روکار پایه دار شیشه ای ترموکوپل دار است که ایمنی بالایی دارد.

گاز روکار لعابی

گاز رومیزی روکار لعابی

گاز رومیزی لعابی سفید یا مشکی ساده ترین مدل اجاق گاز روکار است. این اجاق گازها بسیار مناسب ادارات، مسافرخانه ها، مدارس و… هستند. چرا که قابل حمل هستند و هم با گاز شهری و هم با گاز کپسولی قابل استفاده هستند.

اجاق گاز رومیزی لعابی اغلب به صورت 2 شعله، 3 شعله و 5 شعله تولید می شود.
اگر مد نظر شما اجاق گاز ارزان قیمت با امکانات ساده و طول عمر بالا است، گاز رومیزی روکار لعابی پیشنهاد ما به شماست.

گاز رومیزی شیشه ای

گاز رومیزی روکار شیشه ای

گاز رومیزی روکار شیشه ای در رنگ های مشکی و خاکستری وارد بازار می شود. اگر اجاق گاز قابل حمل، ایمن، ترموکوپل دار، طرح جدید، قیمت مناسب، ابعاد کوچک، جنس عالی و با طول عمر بالا می خواهید، گاز رومیزی روکار شیشه ای تمامی این مشخصات را دارد.

تفاوت اجاق گاز روکار پایه دار و توکار

تفاوت اجاق گاز روکار و توکار را باید از چند جهت مورد بررسی قرار داد.

شکل ظاهری

از اصلی ترین تفاوت های اجاق گاز روکار و توکار، شکل ظاهری آن هاست. اجاق گاز روکار دارای پایه بوده و این پایه حدود 10 الی 15 سانت می باشد. در حالی که اجاق گاز توکار پایه ای ندارد و روی سطح کابینت نصب می شود.
همچنین محل قرار گیری ولوم ها در این دو مدل اجاق گاز متفاوت است.
مدل و نوع شعله های اجاق گاز های روکار پایه دار و توکار نیز متفاوت است و مدل های روکار ساده هستند.

نوع نصب

یکی دیگر از تفاوت های اجاق گاز توکار و روکار، نوع نصب آن هاست. مدل روکار نصب خاصی ندارد، روی میز قرار می گیرد و می توانید از آن استفاده کنید. اما نصب مدل توکار نیاز به فرد متخصص دارد. چرا که این مدل اجاق گاز روی کابینت برش خورده نصب می گردد.

قطعات اجاق گاز

علاوه بر تفاوت اجاق گاز روکار و توکار در نوع نصب و شکل ظاهری، در نوع قطعات نیز با هم متفاوت هستند. بخصوص مدل های قدیمی تر اجاق گازهای روکار که از قطعات بسیار ساده برای تولید اجاق گاز لعابی استفاده میشد.

اما باید گفت امروزه تولید اجاق گازهای روکار نیز مانند اجاق گازهای توکار از قطعات بسیار باکیفیت و به روز استفاده می شود. یعنی علاوه بر مدل اجاق گاز لعابی ساده روکار، مدل های شیشه ای و استیل گاز روکار در بازار عرضه می شود.

سوالات متداول

قیمت اجاق گاز رومیزی ساده چقدر است؟

یک از ارزان قیمت ترین اجاق گازهای بازار اجاق گاز رومیزی ساده یا اجاق گاز رومیزی لعابی روکار است. البته مدل های شیشه ای روکار هم قیمت مناسبی نسبت به مدلهای توکار دارند.

اجاق گاز رومیزی روکار پایه دار چه مدلهایی دارد؟

اجاق گاز رومیزی روکار پایه دار بیشتر در مدل های لعابی و مدل های گاز رومیزی شیشه ای، بصورت بدون پایه تولید می شود.

جمع بندی

در این مقاله در مورد گاز رومیزی روکار پایه دار بحث شد. اینکه در چه مدل هایی تولید می شود و چه تفاوت هایی با مدل های توکار دارد. همچنین اینکه گازهای رومیزی روکار چه امکانات و چه ویژگی هایی دارند. با مطالعه این مقاله، می توانید بهترین مدل گاز روکار را برای نیاز خود تهیه کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
  مرکز پخش اجاق گاز در تهران ⚡️ | فروش مرغوب ترین اجاق گاز ایرانی ✔️

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *