اجاق گاز - سینک - هود

گاز رومیزی سفید بهتر است یا مشکی؟

گاز رومیزی سفید بهتر است یا مشکی

گاز رومیزی سفید بهتر است یا مشکی؟ گاز صفحه ای سفید علاوه بر اینکه در مدلهای شیشه ای تولید می شود. در انواع لعابی و سرامیکی نیز وجود دارد. اگر می خواهید دکوراسیون آشپزخانه خود را شیک و مدرن کنید، گاز رومیزی سفید پیشنهاد ما به شماست.

انتخاب اجاق گاز خوب شاید کمی مشکل باشد. اما اگر برندهای مختلف و مشخصات هر کدام را بشناسید، بسیار آسان خواهد بود.
یک سوالی که در خرید اجاق گاز صفحه ای برای برخی ها بپیش می آید، رنگ اجاق گاز است. گاز رومیزی سفید بهتر است یا مشکی؟

اگر این سوال برای شما هم پیش آمده است، لطفا با ما در ادامه همراه باشید.

امروزه سلیقه افراد تعییر کرده و بیشتر به دنبال لوازم آشپزخانه مینیمال هستند. همچنین رنگ سفید را برای آشپزخانه بیشتر ترجیح می دهند. چرا که زمان زیادی را در آشپزخانه سپری می کنند و با ترکیب لوازم سفید و دکوراسیون شیک، آرامش میگیرند.

امروزه استفاده از اجاق گاز رومیزی سفید، هود و فر سفید رو به افزایش است.

اجاق گاز سفید رنگ

انواع گاز های رومیزی از نظر جنس صفحه

جنس صفحه اجاق گازهای صفحه ای یا رومیزی به چند دسته زیر تقسیم می شود که عبارتند از:

  1. اجاق گاز شیشه ای
  2. اجاق گاز سرامیکی
  3. اجاق گاز لعابی
  4. اجاق گاز استیل

ما در این مطلب به بررسی اجاق گازهای سفید میپردازیم که این مورد در گازهای صفحه ای استیل دیده نمیشود. پس اگر به دنبا تهیه گاز رومیزی سفید هستید، مدل های شیشه ای، سرامیکی و لعابی را باید مورد بررسی قرار دهید.

گاز رومیزی سفید شیشه‌ای

گاز رومیزی شیشه ای سفید، از شیشه های سکوریت نشکن تولید می گردد که در برابر ضربه و حرارت بالا بسیار مقاوم است. اگر می خواهید سال های طولانی از گاز شیشه ای سفید بدون هیچ مشکلی استفاده کنید، حتما باکیفیت ترین مدل اجاق گاز را برگزینید.

گاز رومیزی مشکی شیشه ای

گاز رومیزی صفحه شیشه ای در رنگ مشکی نیز ساخته می شود. البته هم در طرح های ساده و کاملا مشکی و هم در مدل های طرح دار تولید میشود. هر برند تولید کننده اجاق گاز شیشه ای، از شیشه با کیفیت های مختلف برای تولید محصولات خود استفاده می کند. برای مثال برندهای برتر اغلب از شیشه سکوریت 8 میل با مقاومت بالا در برابر حرارت و ضربه استفاده می کنند.
در صورتی که برندهای متفرقه از شیشه با کیفیت کمتر استفاده می کنند.

انتخاب گاز رومیزی شیشه ای مشکی، بستگی به دکوراسیون آشپزخانه، سلیقه شما و همچنین رنگ دکوراسیون آشپزخانه دارد.

گاز رومیزی مشکی

گاز رومیزی مشکی در دو مدل وجود دارد.

  1. گاز شیشه ای مشکی
  2. گاز سرامیکی مشکی

این دو مدل اجاق گاز مشکی، با کیفیت و مدلهای متنوع تولید میشود، که مدل شیشه ای آن در ایران رایج تر است. چرا که هم قیمت پایین و مناسبی دارد و هم جزو اجاق گازهای جا افتاده در بازار ایران است.

گاز سرامیکی مشکی جزو اجاق گازهای صفحه ای جدید است و در حال حاضر قیمت بالاتری نسبت به مدلهای شیشه ای و استیل دارد. البته باید به این موضوع هم اشاره کرد که کیفیت اجاق گازهای سرامیکی بالاتر از مدلهای دیگر است.

از مزیت های گازهای سرامیکی می توان به مقاومت بالا در برابر حرارت و ضربه اشاره کرد. البته جزو اجاق گازهای ضدخش نیز به شمار می رود.

امروزه برندهای مطرح ایرانی و خارجی، گاز رومیزی سرامیکی مشکی و سفید را در بازارهای جهانی عرضه می کنند.

گاز رومیزی سفید لعابی

جزو مدلهای جدید اما جنس قدیمی است. همانطور که می دانید اجاق گازهای لعابی قدیمی هستند. اما تولیدکنندگان امروزه گاز لعابی را به صورت توکار و رنگ های مختلف و البته 5 شعله نیز تولید می کنند.

برخی ها به دلیل شرایط خاصی که دارند، مانند پر جمعیت بودن و استفاده زیاد از اجاق گاز و قیمت مناسب نسبت به مدل های دیگر، گاز لعابی سفید را انتخاب می کنند.

گاز صفحه ای سفید سرامیکی

از جدیدترین مدل های اجاق گاز صفحه ای در بازار، گاز صفحه ای سفید سرامیکی است. که از سرامیک ساخته می شود. هم در رنگ سفید و هم رنگ مشکی وارد بازار می گردد. اجاق گاز رومیزی سرامیکی سفید شاید از نظر قیمت بالا باشد، اما دارای کیفیت بالا و البته طول عمر بالا نسبت به دو مدل بالاست. البته استفاده از آن نیز بسیار آسان است.

گازهای صفحه ای لمسی نیز دارای صفحه سرامیکی هستند. گاز صفحه ای لمسی برقی بخریم یا نه؟ این را نیز می توانید بررسی کنید.

مزایای گاز رومیزی سفید

انواع اجاق گازهای سفید صفحه ای برای آشپزخانه هایی که دکوراسیون شیک و البته کابینت های طیف رنگ سفید را دارند، بسیار توصیه می شود.
اگر می خواهید آشپزخانه ای روشن و دل باز داشته باشید، حتما تجهیزات آشپزخانه خود را از رنگ سفید انتخاب کنید. رنگ سفید کابینت ها و وسایلی مانند اجاق گاز، هود و فر، آشپزخانه را بزرگتر از آن چیزی که هست، نشان می دهد.

انواع گاز رومیزی سفید، در مدل های 4 و 5 شعله طراحی و تولید می شود.

گاز رومیزی سفید

دکوراسیون آشپزخانه از نظر رنگ

سلیقه هر فردی در انتخاب رنگ می تواند متفاوت باشد. برای مثال اگر شما کابینت های خود را سفید انتخاب کرده اید، می توانید اجاق گاز، هود و فر را رنگ روشن و یا حتی تیره انتخاب کنید.

حتی اگر کابینت های رنگ تیره انتخاب کرده اید، می توانید اجاق گاز، هود و فر رنگ روشن انتخاب کنید.

این بستگی به دکوراسیون آشپزخانه شما و همچنین سلیقه شما دارد. البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که رنگ هایی انتخاب کنید که در کنار هم مدرن به نظر برسند.

گاز صفحه ای سفید

راهنمای انتخاب گاز رومیزی سفید یا مشکی

وقتی می خواهید اجاق گاز سفید یا مشکی بخرید، حتما این موارد را مد نظر قرار دهید. تا در نهایت بهترین اجاق گاز صفحه ای یا رومیزی را تهیه کنید.

از مهمترین موارد در خرید گاز رومیزی سفید یا مشکی میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

  • شیوه‌ی نگهداری
  • هماهنگی رنگ ها
  • مشخص شدن گرد و غبار
  • توجه به دکوراسیون آشپزخانه
  • در نظر گرفتن سلیقه
  • میزان استفاده از اجاق گاز
  راهنمای نگهداری و استفاده صحیح از اجاق گاز ✔️

در پایان:

گاز رومیزی سفید بهتر است یا مشکی؟ در این مطلب در مورد رنگ اجاق گازهای صفحه ای بحث شد و اینکه مدل سفید چه مزایا و ویژگی هایی دارد و حین خرید گاز سفید به چه مواردی باید توجه کرد. علاوه بر رنگ اجاق گاز، شاید این سوال برای شما که به دنبال خرید بهترین اجاق گاز هستید، پیش آید. گاز صفحه ای چهار شعله بخریم یا پنج شعله؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 4.5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *