اجاق گاز - سینک - هود

سینک ظرفشویی را چگونه براق کنیم؟

سینک ظرفشویی را چگونه براق کنیم؟

سینک ظرفشویی را چگونه براق کنیم؟ تمیز کردن سینک ظرفشویی یکی از دغدغه های خانم های باسلیقه است. اینکه چگونه می توان سینک ظرفشویی را تمیز و براق کرد. ابتدا باید جنس سینک ظرفشویی را بدانید.

سینک ظرفشویی به دلیل کاربردی که دارد، خیلی سریع کثیف می شود و فرسایش پیدا می کند. اگر به نظافت و تمیزی سینک آشپزخانه خود اهمیت می دهید، می توانید از روش های بسیار ساده، برای تمیز کردن و برق انداخت سینک ظرفشویی، استفاده کنید.
نگهداری خوب از سینک ظرفشویی، به طول عمر آن می افزاید. مواد شیمیایی و مواد طبیعی از کاربردی ترین روش ها برای تمیز کردن سینک ها است.

چرا تمیز کردن سینک ظرفشویی اهمیت دارد؟

سینک ظرفشویی را چگونه براق کنیم؟

سینک ظرفشویی جزو لوازم ضروری آشپزخانه است که باید تمیز شود. پس موقع خرید سینک باید به جنس سینک، ابعاد سینک ظرفشویی، مدل، کیفیت، طرح و… آن توجه ویژه داشته باشیم. چرا که سینک های مختلف ویژگی های مختلف دارند.

برخی از سینک ها با مواد شوینده تمیز می شوند و برخی دیگر با مواد طبیعی هم قابل تمیز شدن هستند و به راحتی می توان آن را برق انداخت.
در ادامه با ما همراه باشید تا روش های مختلف برق انداختن سینک ظرفشویی را معرفی کنیم.

سینک ظرفشویی چینی

بیشتر بخوانید: خرید گاز صفحه ای

تمیز کردن سینک ظرفشویی چینی:

سینک ظرفشویی چینی را چگونه براق کنیم؟ برای تمیز کردن سینک های ظرفشویی چینی استفاده از مواد شیمیایی بسیار آسیب زننده است.

برای از بین بردن لکه ها و آلودگی های سینک چینی، می توانید از مایع ظرفشویی و یا ترکیب جوش شیرین و آب استفاده کنید و سریع آبکشی کنید. سرکه سفید هم یکی دیگر از مواد طبیعی برای تمیز کردن سطح سینک چینی است.

یک نکته مهم که در نگهداری از این سینک ها باید رعایت کنید، این سینک ها را در معرض آب جوش قرار ندهید.

سینک استیل

تمیز کردن سینک استیل ضد زنگ:

سینک ظرفشویی استیل را چگونه براق کنیم؟ سینک های ظرفشویی استیل، مراقبت راحت تری دارند. با استفاده از شوینده های ملایم ترکیب با آب، بدون آسیب زدن به این سینک ها می توان این سینک ها را تمیز کردن و برق انداخت.

فقط احتمال خط و خش افتادن روی این سینک ها موقع تمیز کردن زیاد است. بنابراین اگر از مواد شیمیایی هم برای تمیز کردن استفاده می کنید، باید سریع آن را تمیز کنید.

برندها از استیل با کیفیت های مختلف جهت تولید محصولات سینک ظرفشویی استفاده می کنند. برخی برندها از استیل بسیار باکیفیت استنلس استیل و برخی دیگر از استیل با کیفیت قابل قبول استفاده می کنند. اما برندهایی نیز هستند که از استیل با کیفیت پایین در تولیدات خود استفاده می کنند.

مقاله سینک ظرفشویی چه مارکی خوبه؟ به شما کمک خواهد کرد که برند ها را بهتر بشناسید و در انتخاب سینک مناسب دچار سردرگمی نشوید.

تمیز کردن سینک ظرفشویی نسوز:

سینک ظرفشویی را چگونه براق کنیم؟ جنس سینک های نسوز از چینی سرامیک است. این متریال از سینک ها مقاومت و دوام بالاتری دارند. همانطور که در سینک های چینی هم گفتیم، نباید با مواد شیمیایی و آب جوش با دمای بالا این سینک ها را شستشو دهیم. چرا که ممکن است دچار شکستگی شوند.

برای تمیز کردن آلودگی ها و لکه های این جنس از سینک، آب و شوینده ملایم بهترین گزینه است.

تمیز کردن سینک ظرفشویی آلومینیومی:

سینک ظرفشویی آلومینیومی را چگونه براق کنیم؟ سینک های ظرفشویی آلومینیومی مانند سایر سینک ها نیاز به تمیز کردن دارند. چرا که اگر به صورت مداوم تمیز نشوند، در طولانی مدت کیفیت خود را از دست خواهند داد.

سینک های آلومینیومی را نباید با مواد شیمیایی مانند سفید کننده تمیز کنید، چرا که باعث ایجاد لک روی سینک می شود.
مایع ظرفشویی و یا براکس که نوعی نمک معدنی است، تمیزکننده های خوبی هستند.

سینک مسی

نحوه تمیز کردن سینک مسی:

سینک ظرفشویی مسی را چگونه براق کنیم؟ سینک های مسی از نظر قابلیت تمیز شدن، بهترین نوع سینک هستند. چرا که با صابون یا مایع ظرفشویی به راحتی تمیز می شوند. هیچ لکه ای هم روی آن باقی نمی ماند.

اما با توجه به اینکه مس در مقابل اسید به شدت آسیب پذیر است، بعد از تماس مواد غذایی اسیدی با این نوع سینک ها بهتر است با آب کافی شسته شود.

به هیچ عنوان از لیمو، آمونیاک و پاک کننده های شیمیایی برای تمیز کردن سینک های مسی استفاده نکنید.

تمیز کردن سینک ظرفشویی گرانیتی

تمیز کردن سینک ظرفشویی گرانیتی:

سینک ظرفشویی گرانیتی را چگونه براق کنیم؟ با توجه به اینکه سینک های گرانیتی جدیدترین مدل سینک ظرفشویی در بازار هستند، بنابراین باید با نگهداری و تمیز کردن آن نیز آشنا شوید.

سینک های گرانیتی را باید همیشه تمیز و خشک نگه دارید. یعنی بعد از شستشن ظروف یا میوه، باید سینک گرانیتی را با یک دستمال خشک کنید. مواد اسیدی و شوینده های قوی عمر سینک های گرانیتی را کاهش می دهند.

سینک های گرانیتی معمولا توکار هستند و نحوه نصب آن ها با سینک های روکار متفاوت است. برای شناخت بیشتر این دو مدل سینک ظرفشویی می توانید مطلب تفاوت سینک روکار و توکار را مطالعه کنید.

تمیز کردن سینک گرانیت کامپوزیت:

این سینک ها مدل دیگری از سینک های گرانیتی هستند، با این تفاوت که، سینک گرانیت کامپوزیت با گرانیت فشرده و پلاستیک ساخته می شود.

برای تمیز کردن سطح سینک گرانیتی کامپوزیت، از ترکیب آب و سرکه سفید نصف به نصف می توانید استفاده کنید. علاوه بر این می توانید از آب و جوش شیرین هم برای برق انداخت این سینک ها استفاده کنید.

سفید کننده مخلوط با آب، برای تمیز کردن این جنس سینک ها نیز قابل استفاده است.

تمیز کردن سینک ظرفشویی سرامیکی

تمیز کردن سینک ظرفشویی سرامیکی:

سینک ظرفشویی را چگونه براق کنیم؟ سینک های سرامیکی را با آب و صابون و اسفنج می توانید تمیز کنید. برای بخش های مختلف این مدل سینک ها، می توانید از فرچه کوچک یا مسواک هم استفاده کنید. آب گرم و جوش شیرین به صورت ترکیبی یک ماده تمیز کننده خوبی برای این سینک هاست.

اگر می خواهید روی سینک خط و خش نیفتد بهتر است از پاک کننده های کرمی و ژله ای استفاده کنید.
نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است، از پاک کننده های سخت نباید برای این جنس سینک استفاده شود.

  اجاق گاز برقی کم مصرف شیشه ای

در آخر:

در این مطلب نحوه تمیز کردن و برق انداخت انواع سینک ظرفشویی توضیح داده شد. اینکه برای کدام مدل سینک ها نباید از پاک کننده قوی سینک ظرفشویی استفاده کنید. یا اینکه بهترین ترکیب برای تمیز کردن سینک های ظرفشویی کدام است.

اگر در نگهداری از سینک ظرفشویی موارد گفته شده را رعایت کنید، بدون شک طول عمر سینک ظرفشویی بیشتر خواهد شد و همچنین زیبایی خود را نیز حفظ خواهد کرد. همچنین برای انتخاب یک سینک ظرفشویی مناسب می توانید مقاله راهنمای خرید سینک ظرفشویی را مطالعه کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 3]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *