اجاق گاز - سینک - هود

گاز صفحه ای شیشه ای بهتر است یا استیل؟

گاز صفحه ای شیشه ای بهتر است یا استیل؟

گاز صفحه ای شیشه ای بهتر است یا استیل؟ مدل استیل بهتر است یا شیشه ای؟ تفاوت اصلی گاز رومیزی شیشه ای با گاز رومیزی استیل در چیست؟ + راهنمای خرید گاز صفحه ای شیشه ای و استیل.

گاز صفحه ای شیشه ای بهتر است یا استیل؟

همانند سایر محصولات آشپزخانه، که تنوع مدل زیادی دارند، اگر قصد خرید اجاق گاز صفحه ای یا رومیزی را هم داشته باشید، تنوع مدل بسیار زیاد است. که شما را سردرگم می کند.

در ابتدا با توجه به سلیقه خود انتخاب کنید، چه مدل اجاق گازی می خواهید. در کنار سلیقه شخصی خود، می توانید اطلاعاتی در زمینه ویژگی ها و مشخصات فنی در مورد اجاق گاز انتخابی داشته باشید، که در این صورت بدون شک بهترین انتخاب را خواهید داشت.

در ابتدا که اطلاعات کافی در مورد اجاق گاز های رومیزی ندارید، احتما اینکه آن را وسیله ساده ای بدانید زیاد است. اما اگر کمی بررسی انجام دهید بدون شک خواهید دید که با تحقیق در مورد اجاق گاز ها می توانید انتخاب بهتری داشته باشید.

در ادامه این مقاله شما را با اجاق گاز صفحه ای شیشه ای و اجاق گاز صفحه ای استیل آشنا خواهیم کرد. لطفا با ما همراه باشید.

اجاق گاز رومیزی و انواع آن

در گذشته اجاق گاز ها شکل متفاوتی داشتند. قبل از مدل های رومیزی و صفحه ای، اجاق گاز ایستاده یا مبله وجود دارد که فضای زیادی از آشپزخانه را اشغال می کرد. اما به مرور زمان در تولید اجاق گاز پیشرفت ها حاصل شد و اجاق گاز های ایستاده به صورت فردار تولید شدند.

که در زمان خود بسیار پرفروش بودند. که این مدل اجاق گاز هم فضای زیادی اشغال می کرد و وزن سنگینی داشت و جابه جایی آن بسیار سخت بود.

بعد ها اجاق گاز رومیزی طراحی و تولید شد. که با استقبال بی نظیری روبرو شد. چرا که هم نیاز مشتری را رفع می کرد و هم قابل حمل بود و فضای کمتری از آشپزخانه را می گرفت.

در حال حاضر اجاق گاز های رومیزی شیشه ای و استیل انتخاب بسیاری از خریداران اجاق گاز است. اجاق گاز های رومیزی یا صفحه ای به صورت 5 شعله، 4 شعله، 3 شعله و 2 شعله تولید می شوند که هر کس با توجه به تعداد خانواده می تواند یکی را انتخاب کند.

برخی از خریداران در انتخاب گاز صفحه شیشه ای و صفحه استیل، دچار تردید هستند. اگر شما هم جزو این افراد هستید، حتما این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

انواع گاز رومیزی کدامند؟

در حال حاضر پرفروش ترین و پرکاربرد ترین گاز های رومیزی به شرح زیر است.

  1. گاز رومیزی صفحه شیشه ای
  2. گاز رومیزی استیل

که در این مطلب بیشتر در مورد هر کدام توضیح خواهیم داد. که اجاق گاز صفحه شیشه چه تفاوت هایی با اجاق گاز صفحه ای استیل دارد.

گاز صفحه شیشه ای

اجاق گاز رومیزی شیشه‌ای چیست؟

گاز صفحه ای شیشه ای بهتر است یا استیل؟

اجاق گاز صفحه ای شیشه ای از جدیدترین مدل های اجاق گاز است.که در طرح ها و مدل های متنوع طراحی و ساخته می شود.
اولین سوالی که با شنیدن اجاق گاز شیشه ای به ذهن بیشتر خریداران اجاق گاز رومیزی می رسد، گاز شیشه ای میشکنه؟

در صورتی که، این یک باور غلطی است. چرا که مقاومت شیشه های اجاق گاز به قدری است که دچار شکستگی نمی شوند و بسیار مقاوم هستند. جنس شیشه گاز تمام شیشه، از سکوریت ضد ضربه و ضد حرارت است.

یک موضوع دیگر که بیشتر خریداران اجاق گاز شیشه ای را دچار تردید می کند، خط و خش افتادن روی سطح اجاق گاز است.
گاز رومیزی شیشه ای باکیفیت، که تضمینی است، دچار خط و خش نمی شود و کاملا از همه نظر مستحکم هستند و با خیال راحت می توانید از آن استفاده کنید. چرا که اجاق گاز صفحه شیشه ای کاملا به صورت حرفه ای طراحی می شود.

جدیدترین گاز صفحه ای شیشه ای سفید و مشکی با امکانات و ویژگی های بیشتر نسبت به مدل های قدیمی وارد بازار می شود که هم کیفیت بالاتری دارند و هم اینکه از مدل بسیار شیک و جذاب هستند.

با همه این ویژگی ها این مدل اجاق گاز ها نیز نیاز به مراقبت دارند و باید به درستی از آن نگهداری شود تا در طولانی مدل دچار مشکل و آسیب نشوند.

گاز صفحه ای شیشه ای لمسی یکی از مدل های جدید گاز صفحه شیشه ای است که با برق کار می کند و اغلب برند خارجی هستند. حتما در بین برند های ایتالیایی گاز صفحه ای می توانید این مدل اجاق گاز ها را مشاهده کنید.

ویژگی‌های اجاق گاز صفحه ای شیشه‌ای

اگر بخواهیم ویژگی های گازصفحه ای شیشه ای را بیان کنیم، می توان آن را از 4 جهت مورد بررسی قرار دارد.

  1. زیبایی
  2. مقاومت
  3. تمیز کردن
  4. قیمت

از نظر زیبایی، گاز های شیشه ای جزو مدرن ترین و شیک ترین مدل گاز صفحه ای محسوب می شوند هم تنوع مدل بالایی دارند و هم اینکه تمامی سلیقه ها را پوشش می دهد.

اما به این نکته توجه داشته باشید که اجاق گازصفحه ای شیشه ای با مقاومت بالا هم نیاز به مراقبت دارد. و بهتر است که نکات ایمنی و مراقبتی را حین استفاده از این مدل گاز رومیزی رعایت کنید.

هیچ وقت ظروف خود را روی گاز شیشه ای نکشید چرا که امکان دارد روی سطح اجاق گاز خش دار شود. همچنین از تمیز کردن سطح اجاق گاز با اشیا نوک تیز بپرهیزید که حتما روی گاز خش دار می شود.

یک نکته دیگر که باید به آن توجه داشته باشید باید در فواصل زمانی مختلف اجاق گاز رومیزی را از نظر ایمنی چک کنید. برای مثال ترموکوپل آن دچار آسیب نشده باشد.

برای یافتن پاسخ سوال، ترموکوپل اجاق گاز چیست؟ می توانید مقاله آن را مطالعه کنید.

علاوه بر ترموکوپل باید سرشعله ها نیز بررسی شود تا مشکلات کوچک در طولانی مدت باعث مشکلات بیشتر نشود.

برای اینکه بدانید دلیل شکستن گاز شیشه ای چیست؟ حتما این مقاله را مطالعه کنید که در انتخاب شما بسیار کمک کننده خواهد بود.

مقاومت گاز های شیشه ای استاندارد بسیار بالاست. چرا که از شیشه سکوریت 8 یا 10 میل تولید می شوند که با هر ضربه ای دچار شکستگی نمی شوند.

  شرکت تولید کننده اجاق گاز رومیزی در ایران ✅

گاز صفحه ای شیشه ای شاید زود کثیف شود اما به سرعت نیز تمیز می شود و شما را در تمیز کردن دچار چالش نمی کند.

برای جرم گیری چدن اجاق گاز نیز می توانید از روش هایی که در این مقاله ذکر شده استفاده کنید.

پس به طور کلی می توان گفت گاز شیشه ای دارای مزایا و ویژگی های زیر می باشد.

  1. زیبایی منحصر به فرد
  2. سهولت نگهداری و نظافت
  3. ایمنی بالا
  4. قیمت مناسب
  5. تنوع مدل بالا
  6. تنوع رنگ

گاز صفحه ای 5 شعله در مدل های شیشه ای را می توانید با این ویژگی ها، در برند های مختلف ایرانی و خارجی مشاهده کنید.

گاز صفحه استیل

اجاق گاز رومیزی استیل چیست؟

گاز صفحه ای شیشه ای بهتر است یا استیل؟

گاز رومیزی استیل یکی دیگر از پرکاربردترین مدل های گاز توکار و جدید در بازار است. گاز پنج شعله صفحه ای استیل یکی از پر فروش ترین مدل هاست. چرا که اکثر خریداران مدل 5 شعله را انتخاب می کنند.

خریدارانی که آشپزخانه کوچکی دارند، از مدل های 4 شعله و 3 شعله انتخاب می کنند.

برند های مختلف با توجه به اینکه محصولات خود را براساس نیاز مشتری تولید می کنند، در مدل های 4 شعله و 3 شعله نیز تنوع مدل بالاست و شما که آشپزخانه کوچکی دارید با خیال راحت می توانید گاز رومیزی استیل با تعداد شعله 3 و 4 را خریداری کنید.

اجاق گاز صفحه ای استیل یکی از مقاوم ترین مدل های صفحه ای است. البته تنوع مدل استیل نسبت به مدل های شیشه ای پایین است.

در ادامه بیشتر با ویژگی های گاز رومیزی استیل آشنا شوید.

ویژگی‌های اجاق گاز صفحه ای استیل

گاز صفحه ای استیل، همانطور که از اسمش پیداست، از صفحه استیل ساخته شده و مقاومت بالایی در برابر ضربه و حرارت دارد.

گازهای استیل همچنین در برابر زنگ زدگی نیز بسیار مقاوم هستند و طول عمر بالایی دارند. در بین مدل های استیل نیز گاز 5 شعله رومیزی طرفدار بسیاری دارد. البته این بستگی به نیاز هر خریدار نیز دارد، که اجاق گاز با چه تعداد شعله را برگزیند.

البته باید به این نکته هم توجه داشته باشید، گاز صفحه استیل نیز در برند های مختلف دارای کیفیت های متفاوتی است. برای مثال برند های برتر از استیل درجه یک و همچنین استنلس استیل در محصولات خود استفاده می کنند، در صورتی که در برخی برند های کیفیت پایین، استیل آن نیز از کیفیت کمتری برخوردار است.

بنابرایت حین خرید گاز استیل توکار به مشخصات فنی و کیفیت قطعات دقت ویژه داشته باشید.

از سایر ویژگی ها و مشخصات فنی می توان به وجود فندک اتوماتیک، ترموکوپل تاپ تایم، سرشعله های قارچی، چدن مقاوم، ولوم های ضد حرارت، مقاومت بالا، طول عمر بالا و… اشاره کرد.

اگر در طول روز زیاد با اجاق گاز کار می کنید و تعداد نفرات خانواده بیشتر است، حتما مدل استیل را انتخاب کنید.

گاز استیل و شیشه صفحه ای

اجاق ‌گازهای ترکیبی شیشه و استیل

گاز صفحه ای شیشه ای بهتر است یا استیل؟

علاوه بر مدل های تمام شیشه و تمام استیل، اجاق گاز های ترکیبی شیشه استیل نیز تولید می شود که از نظر ظاهر بسیار شیک و متفاوت هستند.

این مدل گاز ها دارای لبه های استیل هستند.
که برای افرادی که مدل های خاص را می پسندند پیشنهاد می شود که هم زیبایی منحصر به فردی دارند و هم از نظر مقاومت، بسیار مقاوم هستند.

تفاوت گاز رومیزی استیل و گاز شیشه‌ای

گاز رومیزی شیشه ای سریع تر کثیف می شود و سریع تر هم تمیز می شود. گاز صفحه ای استیل دیر کثیف می شود اما نسبت به مدل شیشه ای دیرتر تمیز می شود.

از نظر ظاهر کاملا با هم تفاوت دارند و این سلیقه شماست که مدل شیشه ای یا مدل استیل را برگزینید.

چدن اجاق گاز های شیشه ای نسبت به مدل های شیشه ای کمی کوچکتر است.

اجاق گاز های استیل و شیشه ای از نظر زیبایی، کیفیت، مقاومت، طراحی، مدل، جنس و… کاملا با هم متفاوت هستند و این تفاوت ها هم در قیمت و هم در بازار فروش بسیار تاثیرگذار است.

مقاومت صفحه استیل در مقابل شیشه، بالاست اما مدل های شیشه ی نیز بسیار مقاوم هستند.

گاز صفحه ای شیشه ای بهتر است یا استیل؟

گاز شیشه ای بهتره یا استیل؟ پاسخ این سوال را اگر این مطلب را به طور کامل مطالعه کنید به دست خواهید آورد. چرا که به طور مفصل بیان شده است.

با توجه به ویژگی های هر کدام از گاز های شیشه ای و استیل، این دیگر به سلیقه و نیاز شما بستگی دارد که کدام مدل را انتخاب کنید.

سخن آخر

در بازار گاز صفحه ای ایرانی و خارجی از ارزانترین گاز صفحه ای شیشه ای و استیل گرفته تا گرانترین مدل، تنوع گاز رومیزی بسیار بالاست. این بستگی به خود شما دارد که کدام مدل را انتخاب کنید. اما برای انتخاب درست باید حتما قبل از خرید اجاق گاز اطلاعاتی در مورد مشخصات فنی هر اجاق گاز به دست آورید تا در انتخاب بتوانید یک اجاق گاز خوب بخرید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *