اجاق گاز - سینک - هود

گاز صفحه ای چهار شعله بخریم یا پنج شعله؟

گاز صفحه ای 4 شعله بخریم یا 5 شعله?

گاز صفحه ای چهار شعله بخریم یا پنج شعله؟ اگر فضای مناسب برای گاز 5 شعله دارید و در ضمن پرجمعیت هستید، گاز 5 شعله بهترین انتخاب است. اما اگر آشپزخانه کوچکی دارید، الویت با گاز 4 شعله است.

یکی از مهمترین وسیله های آشپزخانه، اجاق گاز است. این محصول امروزه با تنوع طرح و ابعاد بسیاری عرضه می گردد. از جمله پرفروش ترین مدلهای اجاق گاز در بازار امروز، گاز صفحه ای چهار شعله و پنج شعله است، که از همه نظر مناسب است.
برای بررسی بیشتر این دو مدل اجاق گاز و اینکه کدام مناسب آشپزخانه شماست، با ما همراه باشید.

انواع گازهای صفحه ای یا رومیزی کدامند؟

اجاق گازهای صفحه ای یا رومیزی با توجه به نوع نصب و نوع انرژی مصرفی به انواع زیر تقسیم میگردد.

  • اجاق گاز توکار صفحه ای
  • اجاق گاز روکار رومیزی
  • گاز صفحه ای گازسوز
  • گاز صفحه ای برقی یا الکتریکی

اجاق گاز توکار صفحه ای روی کابینت برش خورده نصب می شود و قابلیت جا به جایی ندارد و به صورت شیشه ای و استیل تولید می شود.

اجاق گاز روکار، محصولی است که روی کابینت قرار میگیرد. اما این مدل اجاق گاز امروزه کمتر مورد استفاده قرار میگیرد. چرا که مدلهای توکار بسیار جذاب و مدرن هستند و زیبایی بی نظیری به دکوراسیون آشپزخانه میدهند. معمولا به صورت لعابی و شیشه ای تولید میشوند.

نوع دیگری از اجاق گازهای جدید موجود در بازار، اجاق گازهای الکتریکی هستند که با انرژی برق کار میکنند و در مکان هایی که انرژی گاز وجود ندارد، بهترین انتخاب است.

البته به این نکته باید اشاره کرد که در ایران معمولا گاز صفحه ای گازسوز بسیار پرفروش است.

بیشتر بخوانید: گاز صفحه ای 4 شعله

گاز 4 شعله یا 5 شعله؟

انواع گاز صفحه ای با توجه به تعداد شعله

در حال حاضر در بازار و فروشگاه های مختلف اجاق گاز صفحه ای در انواع زیر در دسترس است.

  1. اجاق گاز 2 شعله
  2. اجاق گاز 3 شعله
  3. اجاق گاز 4 شعله
  4. اجاق گاز 5 شعله

اجاق گاز صفحه ای 2 شعله که اجاق گاز صفحه ای با ابعاد بسیار کوچک است که معمولا برای ادارات استفاده می شود. که جای کمی هم اشغال می کند. این اجاق گاز حدودا با ابعاد 50*30 ساخته می شود.

اجاق گاز 3 شعله یکی دیگر از مدلهای گاز صفحه ای با تعداد شعله کم است که برای آشپزخانه های کوچک بسیار انتخاب هوشمندانه ای است.

اجاق گاز چهار شعله صفحه ای از جمله مدلهای پرفروش اجاق گاز توکار است که در آشپزخانه های کوچک استفاده میشود و در مدل های استیل و شیشه ای توسط برندهای مختلف ارائه میگردد. معمولا ابعاد گاز چهار شعله صفحه ای 50 *58 است.

اجاق گاز 5 شعله صفحه ای معمول ترین مدل اجاق گاز توکار است که تنوع مدل بالایی نسبت به سایر اجاق گازهای توکار دارد. پرفروش ترین است و با هر قیمتی در بازار وجود دارد. برای آشپزخانه های بزرگ بسیار انتخاب خوبیست.

گاز پنج شعله یا چهار شعله؟

یکی دیگر از سوالاتی که علاوه بر تعداد شعله و ابعاد مد نظر است، این است که استیل بخریم یا شیشه ای؟

اجاق گاز صفحه ای استیل

اجاق گازهای توکار استیل یا صفحه ای استیل، ساده و آجدار طراحی و تولید میشوند. اما گاز استیل ساده، تقاضای زیادی دارد. چرا که نظافت آن بسیار آسانتر از مدل آجدار است. مدل های آجدار به مرور زمان کدر میشوند و پاک کردن سطح گاز به سختی انجام میگیرد.
مدلهای استیل هم 5 شعله و هم 4 شعله دارند. اگر کمتر از اجاق گاز استفاده میکنید، مدل 4 شعله بهتر است در غیر این صورت، مدل گاز رومیزی 5 شعله استیل بهترین انتخاب است. گاز صفحه ای پلوپز کنار نیز خریدار بسیاری دارد.

اجاق گاز صفحه ای شیشه ای

یکی از مزیت های اصلی گازهای رومیزی یا صفحه ای شیشه ای، تنوع مدل آنهاست. این موضوع باعث محبوبیت گازهای شیشه ای شده است. به طوری که می توان دید در بازار تقاضای بیشتری دارند.
البته در خرید گاز رومیزی شیشه ای باید دقت کنید که باکیفیت باشد و با اطلاع کامل از مشخصات فنی خرید خود را انجام دهید.
چرا که اجاق گازهای شیشه ای باکیفیت، طول عمر بیشتری دارند و از شیشه سکوریت در تولید آنها استفاده می شود.

یکی دیگر از مزیت های گازهای شیشه ای، تمیز شدن راحت آن هاست.

در بازار ایران هم برندهای داخلی و هم برندهای خارجی گاز رومیزی شیشه ای عرضه می کنند. با توجه به بودجه خود می توانید از هر برندی که کیفیت بالایی داشت خرید انجام دهید.

گازهای شیشه ای نیز در مدل های 4 شعله و 5 شعله در بازار موجود است. اما مدلهای 5 شعله با تنوع بالایی عرضه می شوند. اما اگر آشپزخانه کوچکی دارید، مدل 4 شعله برای شماست.

علاوه بر مدل، رنگ نیز در گازهای شیشه ای بسیار مهم است. اگر برای شما نیز مهم است، مطلب گاز رومیزی سفید بهتر است یا مشکی؟ را از دست ندهید.

اجاق گاز ۵ شعله بخریم یا ۴ شعله؟

اجاق گاز 5 شعله جزو رایج ترین اجاق گازها به شمار میرود و البته با توجه به پرفروش بودن، با تنوع طرح و مدل بالایی توسط تولیدکنندگان ارائه میگردد.

اگر آشپزخانه ای بزرگ دارید و خانواده ای پرجمعیت، حتما اجاق گاز 5 شعله را انتخاب کنید. گاز 5 شعله هم تعداد شعله کافی دارد و هم تنوع مدل بالا.

گاز پنج شعله در انواع مدلهای شیشه ای و استیل تولید میگردد. شما با سلیقه خود می توانید هر کدام را انتخاب کنید.

اما اجاق گاز 4 شعله نیز یکی دیگر از گازهای توکار پرفروش است. البته گاز 4 شعله بیشتر برای آشپزخانه های کوچک استفاده میشود. هم مدل شیشه ای دارد و هم مدل استیل.

نکات کلیدی حین انتخاب اجاق گاز صفحه ای

اولین موردی که باید به آن توجه داشته باشید، اندازه و سایز اجاق گاز صفحه ای یا رومیزی است که باید براساس فضای آشپزخانه و تعداد افراد خانواده انتخاب گردد.
تعداد شعله اجاق گاز رومیزی نیز به میزان استفاده شما از اجاق گاز بستگی دارد.

یکی دیگر از مهمترین موارد، ایمنی اجاق گاز است. حتما اجاق گازی را تهیه کنید که مجهز به فندک اتوماتیک و ترموکوپل باشد تا در صورت خطر، جریان به صورت خودکار قطع شود.

  علت خاموش شدن شعله اجاق گاز + راهکار اساسی

در نهایت توجه به جنس گاز صفحه ای است. همانطور که می دانید، اجاق گازهای صفحه ای در انواع شیشه ای و استیل عرضه می شوند. که هر کدام قیمت و کیفیت متفاوتی نسبت به هم دارند.

افرادی که زیاد از اجاق گاز استفاده می کنند، بهتر است محصولات باکیفیت گازهای شیشه ای و استیل را بر گزینند، تا در طول زمان کیفیت محصولات کم نشود یا آسیب نبیند.
البته اگر اجاق گاز باکیفیت تهیه کنید، که گارانتی نیز داشته باشید، به هیچ عنوان در طول مدت استفاده، مشکلی پیش نخواهد آمد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *