اجاق گاز - سینک - هود

راهنمای خرید اجاق گاز + نکات مهم که باید بدانید ✔️

نکات مهم در خرید اجاق گاز-اجاق ها

راهنمای خرید اجاق گاز نکات مهم خرید گاز رومیزی و صفحه ای توکار ⚜️ گاز رومیزی چی بخرم؟ تمام راهنمایی هایی که برای ✅ خرید اجاق گاز به آن نیاز دارید بیان شده است.

اجاق گاز محصولی پر استفاده از لوازم آشپزخانه است و در خانواده های ایرانی کمترین میزان استفاده از اجاق گاز، حداقل یک بار در روز است. به همین دلیل توجه به خرید اجاق گاز خوب و مناسب از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

قبل از پرداخت به موضوع اصلی راهنمای خرید اجاق گاز، ابتدا معرفی انواع اجاق گاز از نظر انرژی مصرفی را بیان خواهیم کرد که به سه دسته اصلی تقسیم می شوند.

  1. اجاق گازی
  2. اجاق برقی
  3. اجاق ترکیبی (گازی – برقی)

یکی از موضوعات اصلی که باید در همان ابتدا مشخص کنید، این است که اجاق گاز با چه نوع سوخت مصرفی می خواهید. اگر برقی استفاده کنید، به برقی با ولتاژ 220 ولت نیاز دارید. در صورتی که اجاق گازی می خواهید باید لوله کشی گاز شهری داشته باشید. اگر ترکیبی می خواهید باید هر دو انرژی در دسترس شما باشد.

گفتنی است تنوع بالای اجاق گاز صفحه ای، رومیزی، فردار، طرح فر، برقی، مسافرتی و… انتخاب را برای شما سخت می کند. با ما همراه باشید تا در این مقاله ساده ترین راه برای انتخاب یک اجاق گاز مناسب را بیان خواهیم کرد.

گاز مناسب آشپزخانه-اجاق ها

اجاق گاز خوب چی‌ بخریم؟

اجاق گاز صفحه ای خوب چی بخرم؟ اولین سوالی که برای خریداران گاز رومیزی پیش می آید.

شما در ابتدا باید مشخص کنید چه نوع آشپزی هستید؟ آیا آشپزی هستید که حرفه ای نیست و به صورت روزانه فقط غذا های ساده درست می کنید؟ یا به صورت حرفه ای آشپزی می کنید و هر نوع غذایی را درست می کند؟

اگر آشپز ساده هستید، اجاق گاز صفحه ای توکار بهترین گزینه برای شماست. اما اگر آشپز حرفه ای هستید، اجاق گاز مبله یا گاز صفحه ای با فر توکار گزینه عالی برای شما خواهد بود.

اگر اجاق گاز برای کارهای کاملا ساده در حیاط، بالکن یا باغ می خواهید اجاق گاز رومیزی ساده از جنس لعابی یا شیشه ای را انتخاب کنید.

آیا برای کوهنوردی اجاق گاز می خواهید؟
اجاق گاز مسافرتی تک شعله انتخاب اول شما برای این مورد خواهد بود.

یکی دیگر از مهمترین موارد که باید به آن دقت کنید این است.

چه نوع اجاقی مناسب آشپزخانه شماست؟

اندازه آشپزخانه یا متراژ آشپزخانه شما در انتخاب شما بسیار تاثیرگذار است. آیا آشپزخانه کوچک دارید و می خواهید اجاق گاز صفحه ای بخرید؟ یا به دنبال اجاق گاز با فر هستید که نیازی به فر مجزا نداشته باشید؟

در سال های قبل شاید انتخاب اول خریداران اجاق گاز، اجاق گاز های ایستاده بود. همان اجاق گاز های فردار یا طرح فر که پرفروش ترین اجاق گاز ایرانی و خارجی در بازار بودند. اما با ورود اجاق گاز های صفحه ای یا توکار، بازار فروش تغییر کرد. چرا که تنوع و کیفیت در گاز های صفحه ای بالاست.

شما از بین برند های ایرانی و خارجی به راحتی می توانید گاز رومیزی آشپزخانه خود را تهیه کنید.
به ویژه برای آشپزخانه های کوچک یک نمای بسیار شیک با اجاق گاز های صفحه ای می توان ایجاد کرد.

بنابراین شما باید با توجه به چیدمان آشپزخانه و همچنین میزان فضایی که دارید، اجاق گاز خود را انتخاب کنید. تعداد نفرات خانواده را نیز در خرید نوع اجاق گاز حتما باید در نظر بگیرید.

اگر خانواده شما کم جمعیت است اجاق گاز های 2 یا 3 شعله برای شما مناسب خواهد بود. اما اگر پر جمعیت هستید، حتما سراغ اجاق گاز 5 شعله، 4 شعله یا 6 شعله بروید.

گاز صفحه ای ترکیبی-اجاق ها

اجاق گاز برقی یا گازی؟

اجاق گاز های برقی یا الکتریکی جدیدترین مدل از اجاق گاز های صفحه ای یا توکار به شمار می روند. که پخت غذا مستقیما با انرژی برق صورت می گیرد.

در گاز های برقی شعله ای برجسته روی گاز وجود ندارد و سطح صافی دارند که تمیز کردن آن بسیار آسان است. ایمنی بالا از ویژگی های منحصر به فرد گاز های برقی به شمار می رود.

در مقابل گاز های برقی، اجاق های گازی وجود دارند. که قیمت اجاق گاز های گازی، مقرون به صرفه تر از مدل های برقی است.

چرا که هزینه گاز نسبت به برق خیلی کمتر می شود. شاید اجاق گاز های برقی محدودیت در استفاده از ظروف برای پخت غذا داشته باشند اما مدل های گازی اینگونه نیست. در ایران از اجاق گاز ایرانی و ایتالیایی مدل گازی استقبال بیشتری شده است.

استیل، شیشه یا سرامیکی؟

انواع اجاق گاز استیل به صورت ساده و آجدار تولید می شود. گاز استیل ساده براق و صیقلی است و به راحتی می توانید آن را تمیز کنید.

اما باید در استفاده از آن دقت کنید که خش دار نشود. مدل های آجدار که سطح خشنی دارند، ضد خش هستند.

که می توان گفت تمیز کردن این مدل اجاق گاز استیل کمی سخت است. یکی از مهمترین مزایای گاز های استیل، مقاومت بالای آن هاست.

اجاق گاز شیشه ای مدل دیگری از گاز های صفحه ای یا رومیزی است که از شیشه نشکن و سکوریت تولید می شود. نسبت به حرارت بالا نیز بسیار مقاوم است.

به راحتی قابل تمیز شدن است. اما نکته مهمی که باید در استفاده از گاز های شیشه ای به آن توجه کنید، ضربه با یک شی روی شیشه است و ریختن آن سرد روی گاز که تازه خاموش کرده اید. این گونه طول عمر اجاق گاز شیشه ای افزایش پیدا خواهد کرد.

در نهایت اجاق گاز های سرامیکی هستند که هم زیبایی ظاهری دارند و هم مقاومت عالی. در برابر حرارت مقاوم هستند و به آسانی تمیز می شوند.

جنس صفحه سرامیک مقاومت بالایی دارد و این نوع اجاق گاز نیز در طرح های مختلف ساخته می شود. گازی های سرامیکی طرفداران بسیاری دارد اما نسبت به مدل های استیل و شیشه ای قیمت بالاتری دارد.

ایرانی یا خارجی، بهترین برند اجاق گاز کدام است؟

اجاق گاز خارجی بخریم یا ایرانی؟ این یکی از سوالاتی است که بیشتر شما به آن برخوردید.

برند های خارجی اجاق گاز، همیشه در بازار ایران محصولات خود را ارائه کرده اند. از اجاق گاز فردار گرفته تا اجاق گاز های صفحه ای و رومیزی.
یکی از مزیت هایی که بهترین مارک اجاق گاز توکار خارجی دارند، طراحی اجاق گاز منحصربه فرد با کیفیت و طول عمر بالاست.
بهترین مارک اجاق گاز خارجی در بازار ایران، بوش، هاردستون، آریستون، لتو و… می باشند.

  نکات ایمنی استفاده از اجاق گاز چیست؟

به این نکته باید اشاره کرد که اجاق گاز صفحه ای خارجی یا فردار خارجی قیمت بالاتری نسبت به اجاق گاز های تولید داخل دارند.
به بیان دیگر خرید گاز رومیزی خارجی هزینه بالاتری نسبت به مدل های ایرانی دارد.

برندهای ایرانی اجاق گاز نیز همانند برند های خارجی، مدل های مختلف از اجاق گاز از جمله فردار، طرح فر، صفحه ای و رومیزی را تولید می کنند.

در سال های اخیر تولید کننده های اجاق گاز ایرانی به خوبی توانسته اند اجاق گاز باکیفیت تولید کنند. به طوری که بهترین مارک های اجاق گاز ایرانی محصولاتی قابل رقابت با اجاق گاز های خارجی تولید می کنند.

خرید اجاق گاز رومیزی ارزان قیمت با برند های ایرانی برای شما میسر خواهد شد. یعنی از بین برند های ایرانی می توانید اجاق گاز هایی با قیمت مناسب پیدا کنید. اخوان از جمله برند های ایرانی که اجاق گاز صفحه ای با قیمت های مختلف طراحی و تولید می کند.

نکات مهم دیگری که هنگام خرید اجاق گاز باید بدانید

  1. اجاق گازی انتخاب کنید که راحت تمیز شود
  2. حتما مجهز به ترموکوپل باشد
  3. اندازه شعله‌های اجاق گاز با هم متفاوت باشد
  4. فاصله شعله‌ ها مهم است
  5. استفاده از اجاق گاز راحت باشد
  6. اجاق گاز ایمن باشد
  7. توجه به نشان استاندارد
  8. اگر نیاز به فر دارید حتما به آن توجه کنید
  9. گارانتی را فراموش نکنید
  10. بودجه‌ خرید اجاق گاز را از قبل مشخص کنید
  11. برند مناسب ایرانی یا خارجی انتخاب کنید

گاز آشپزخانه مناسب-اجاق ها

خرید بهترین اجاق گاز

راهنمای خرید بهترین اجاق گاز، در خرید یک اجاق گاز خوب به شما کمک خواهد کرد. چرا که با روند خرید یک اجاق گاز مناسب آشنا می شوید و این یکی از مهمترین قدم ها در انتخاب اجاق گاز مناسب آشپزخانه است.

یکی دیگر از مهمترین و اصلی ترین نکات که در مراحل خرید گاز صفحه ای، رومیزی و مبله باید به آن دقت کنید، چرا که در روند انتخاب شما تاثیر دارد، بودجه شماست.
شما اگر بودجه را مشخص کنید، انتخاب سخت برای شما تبدیل به انتخاب راحت خواهد شد.

در پایان

در این مطلب سعی کردیم شما را در انتخاب اجاق گاز خوب راهنمایی کنیم. قبل از خرید اجاق گاز در تهران، اصفهان و… ابتدا راهنمای خرید اجاق گاز صفحه ای، رومیزی و مبله را مطالعه کنید و سپس اقدام به خرید کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *