اجاق گاز - سینک - هود

ترمیم لعاب اجاق گاز چگونه است؟

ترمیم لعاب اجاق گاز لعابی

چگونه رویه اجاق گازهای کهنه لعابی را رنگ کرده و نو کنیم؟ ترمیم لعاب اجاق گاز را چگونه انجام دهیم؟ چه مشکلاتی سبب آسیب به صفحه روی اجاق گاز می‌شوند؟ در این مقاله شما خلاصه ای از طریقه برطرف کردن خط و خش اجاق گاز لعابی را خواهید آموخت.

رنگ کردن رویه اجاق گاز یکی از کارهایی است که می تواند یک اجاق گاز کهنه و قدیمی را تبدیل به یک اجاق گاز لعابی متفاوت تر از قبل و زیبا و نو کند. ترمیم لعاب اجاق گاز را در این مقاله به صورت مرحله به مرحله یاد می گیرید.

چه مشکلاتی سبب آسیب به صفحه روی اجاق گاز می‌شوند؟

ابتدا به سراغ این می رویم که چه مشکلاتی سبب آسیب به صفحه روی اجاق گاز لعابی می‌شوند؟ می دانیم که صفحه اجاق گاز لعابی ممکن است به دلایل مختلف دچار آسیب شود. چه در حین استفاده از اجاق گاز چه حین حمل و نقل. بنابراین طریقه رفع خط و خش اجاق گاز لعابی می تواند به ما در ترمیم لعاب اجاق گاز کمک کند.

در ادامه به مهمترین عوامل آسیب به صفحه اجاق گاز لعابی خواهیم پرداخت.

  • ضربه و برخورد اجسام سخت: ضربه محکم و افتادن اجسام سخت روی صفحه اجاق گاز لعابی باعث خش افتادن و خراب شدن لعاب اجاق گاز می شود.
  • ریختن مواد مضر روی صفحه گاز: استفاده از برخی مواد شیمیایی برای تمیز کردن صفحه گاز لعابی، می‌تواند سبب تغییر رنگ لعاب اجاق گاز یا حتی کنده شدن لعاب سطح گاز شود
  • تمیز نکردن مواد غذایی روی صفحه اجاق گاز: اگر مواد غذایی روی سطح اجاق گاز به مدت طولانی باقی بماند، تمیز کردن آن بسیار سخت خواهد شد. اگر تميز كردن اجاق گاز لعابي سوخته را با اجسام زبر یا نوک تیز انجام دهید، بدون شک لعاب سطح اجاق گاز آسیب خواهد دید.

چگونه رویه اجاق گازهای کهنه لعابی را رنگ کرده و نو کنیم؟

ما با انواع عوامل موثر در ایجاد خط و خش روی سطح اجاق گاز آشنا شدیم. که اگر این موارد رعایت شود باعث جلوگیری از آسیب به گاز لعابی خواهد شد. نحوه جلوگیری از ایجاد خط و خش بر روی اجاق گاز برای گازهای رومیزی مختلف متفاوت است. که ما در این بخش برای اجاق گازهای لعابی مواردی است را بیان کردیم.

رنگ آمیزی اجاق گاز

آیا امکان رفع خط و خش اجاق گاز وجود دارد؟ این سوالی است که برای بسیاری از افرادی که سطح اجاق گاز آن ها آسیب دیده، پیش می آید. باید گفت ترمیم لعاب اجاق گاز رومیزی امکان پذیر است و با ما همراه باشید تا بتوانید شما نیز این روش را به درستی یاد بگیرید.
برای رنگ کردن سطح اجاق گاز لعابی یا ترمیم لعاب اجاق گاز معمولا از رنگ های دارای لعاب استفاده می شود که در برابر حرارت مقاوم باشد و طول عمر بالا و تمیز کاری و صیقل انداختن آن راحت باشد.

ابتدا رنگ لعاب دار مناسب مقاوم به حرارت را انتخاب کنید.

خرید رنگ لعابی گاز یکی از مهمترین مراحل است.
رنگ های لعاب دار مبتنی بر روغن 8 تا 24 ساعت طول می کشد تا کامل خشک شوند. رنگ های لعاب دار مبتنی بر آب شاید بنظر برسد که خشک شده ولی باید گفت که خشک شدن کامل این رنگ ها تا حدود یک ماه طول می کشد. شما بسته به زمان استفاده از اجاق گاز می توانید رنگ مناسبی را انتخاب کنید.

رنگ های لعاب دار را با قلمو، اسپری و غلطک می توانید استفاده کنید.
هر ابزاری را که با آن می توانید راحت تر رنگ را روی سطح اجاق گاز بزنید می توانید استفاده کنید. اسپری کردن را با آبپاش های آب نیز می توانید انجام دهید.

اتصالات اجاق گاز را جدا کنید که باعث ایجاد خطر نشود.

قطعات اجاق گاز لعابی را جدا کنید.

لعاب کاری قطعات اجاق گاز را اگر نیاز باشد، باید جدا صورت گیرد.
قسمتی که می خواهید رنگ بزنید را باید سنباده بکشید تا سطح اجاق گاز لعابی سفید یا مشکی، رنگ جدید را بپذیرد.
سطح اجاق گاز باید به طور کامل تمیز شود و هیچ جرمی روی آن باقی نماند.

حال نوبت مرحله زیرساز یا پرایمر است.

اگر اجاق گاز شما مشکی است و می خواهید رنگ آن را تغییر داده و سفید کنید یا بلعکس، به پرایمر نیاز دارید.
حال شروع می کنیم به رنگ کردن و با لایه های نازک شروع می کنیم. هر لایه نازکی که می زنیم، باید اجازه بدهیم خشک شود و سپس لایه بعدی را اعمال کنیم.

بعد از چند مرحله رنگ کاری و ترمیم لعاب اجاق گاز به پایان می رسد.

ترمیم لعاب اجاق گاز لعابی رومیزی

لکه گیری اجاق گاز

در مواردی ممکن است که اجاق گاز لعابی مشکی یا اجاق گاز لعابی سفید، نیاز به رنگ کردن کامل ندارد و یا لکه گیری اجاق گاز مشکل حل می شود.
ابتدا باید محلی که نیاز به ترمیم دارد را سنباده بکشیم تا آماده پذیرش رنگ شود. سپس همان قسمت را پاک می کنیم.
حال با یک قلمو می توانید در چند مرحله رنگ لعاب دار را روی قسمت آماده شده بزنید. تا لکه ها به طور کامل ترمیم شوند و آسیب یا زنگ زدگی سطح اجاق گاز به طور کامل از بین برود.
برطرف کردن خط و خش اجاق گاز، ترمیم لعاب اجاق گاز و یا رنگ کردن و لکه گیری رویه اجاق گاز قدیمی می تواند توسط خودتان یا فردی که در این کار ماهر است، صورت گیرد.

جمع بندی

بازسازی صفحه اجاق گاز لعابی یا ترمیم لعاب اجاق گاز نیاز به مراحلی دارد که در این مقاله به این موارد به طور کامل پرداختیم و خلاصه ای از طریقه برطرف کردن خط و خش اجاق گاز لعابی سفید یا مشکلی به شما عزیزان ارائه کردیم.

سوالات متداول

قیمت اسپری رنگ لعابی برای اجاق گاز چقدر است؟

قیمت اسپری رنگ لعابی نیز مانند محصولات دیگر قیمت ثابتی ندارد و زمانی که نیاز به رنگ آمیزی دارید می توانید برای به دست آوردن قیمت اسپری رنگ لعابی اجاق گازهای رومیزی به سایت های معتبر مراجعه کنید.

قیمت صفحه روی اجاق گاز چقدر است؟

اگر صفحه روی اجاق گاز لعابی شما آسیب دیده و نمی خواهید رنگ کنید، می توانید از طریق مراکزی که این محصول را عرضه می کنند اقدام به تعویض روی صفحه اجاق گاز کنید. برای اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید با ما ارتباط بگیرید.

  جدیدترین مدل سینک ظرفشویی + قیمت روز

رنگ نسوز برای چدن گاز چیست؟

لعاب کاری قطعات اجاق گاز یا رنگ کردن چدن اجاق گاز نیاز به این دارد که رنگ مناسب هر قسمت را خریداری کنید. همانطور که می دانید چدن اجاق گاز ارتباط مستقیم با حرارت بالا دارد. بنابراین بهترین رنگ نسوز برای چدن گاز، رنگ نسوز مقاوم به حرارت 200 درجه و رنگ نسوز مقاوم به حرارت 400 درجه یا رنگ نسوز مقاوم به حرارت 600 درجه.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *