اجاق گاز - سینک - هود

تمیز کردن اجاق گاز لعابی

تمیز کردن اجاق گاز لعابی

ترفند کاربردی تمیز کردن اجاق گاز لعابی به شما کمک خواهد کرد گاز لعابی سوخته را به راحتی تمیز کنید. تمیز کردن گاز لعابی فقط با مواد شیمیایی انجام نمی شود بلکه با چند تکنیک می توان به راحتی گاز لعابی را تمیز کرد.

وسایلی که در تمیز کردن گاز لعابی سوخته به آن نیاز پیدا می کنیم را قبل از تمیز کردن اجاق گاز باید تهیه کنید و سپس شروع به تمیز کردن صفحه اجاق گاز لعابی کنید.

پاک کننده اجاق گاز لعابی سفید

قبل از تميز كردن گاز لعابی باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

  • شیر گاز را ببندید
  • مشعل های گاز خنک باشد
  • سرهای مشعل و درپوش های مشعل را بردارید
  • خیس کردن قطعات
  • پاک کردن مواد غذایی سوخته شده
  • شستن قطعات گاز لعابی
  • سرهای شعله و درپوش ها را روی اجاق گاز نصب کنید

نکته مهم تميز كردن گاز لعابی

اگر جریان شعله ها مسدود است و نامنظم پس شما به تمیز کردن گاز لعابی نیاز دارید و بهتر است هر چه زودتر شروع به تمیز کردن اجاق گاز لعابی کنید.
اگر به طور مرتب از اجاق گاز لعابی استفاده می کنید، پس بهتر است بعد از هر استفاده، ضایعات غذایی باقیمانده روی صفحه اجاق گاز را تمیز کنید. که هر چقدر کثیفی روی اجاق گاز زیاد شود و دیر به دیر تمیز کنید، به همان میزان تمیز کردن اجاق گاز سخت تر خواهد شد.
‏از هر شی تیز یا چاقو برای از بین بردن مواد غذایی استفاده نکنید چون باعث می شود که صفحه اجاق گاز آسیب ببیند.

حال برویم سراغ تمیز کردن اجاق گاز لعابی.

نحوه تمیز کردن اجاق گاز لعابی با مواد طبیعی

شما با مواد طبیعی به راحتی می توانید اجاق گاز لعابی خود را تمیز کنید و نیازی به مواد شیمیایی نیست. پس بهتر است که ابتدا با مواد طبیعی گاز خود را تمیز کنید و اگر لکه ها و کثیفی ها خیلی سخت بود، از شوینده های شیمیایی استفاده کنید.

مرحله اول: پاک کردن چربی از روی چدن گاز

برای شروع ابتدا باید باقیمانده های مواد غذایی را از روی گاز پاک کنید، سپس پایه های شعله، شعله و شیر های اجاق گاز را جدا کنید. حال برای پاک کردن چربی از روی چدن های اجاق گاز تمام قطعات چدنی را با استفاده از آب ولرم و مایع ظرفشویی بشویید.

مرحله دوم: تمیز کردن شعله های گاز

برای تمیز کردن شعله های گاز، داخل یک ظرف آب گرم، مقداری جوش شیرین بریزید. هنگامی که محلولی از آب و جوش شیرین تهیه کردید همه قطعات چدنی را به مدت 20 دقیقه داخل محلول بدست آمده قرار بدهید. حتی می توانید با سرکه نیز شعله های اجاق گاز را تمیز کنید. بعد از 20 دقیقه با یک اسفنج چربی ها را پاک کنید.

مرحله سوم: تمیز کردن سطح اجاق گاز

حال نوبت تمیز کردن سطح اجاق گاز است. یک پیمانه جوش شیرین را با مقداری آب داغ مخلوط کنید تا به شکل خمیری در بیاید و بعد روی سطح گاز را کمی آب داغ بریزید و با یک دستمال، مخلوط خمیری را روی سطح اجاق گاز بکشید و تمام قسمت های گاز را بشویید.

مرحله چهارم: برق انداختن سطح اجاق گاز

در نهایت می توانید برای برق انداختن سطح اجاق گاز و تمیز کردن اجاق گاز لعابی به بهترین حالت، کمی سرکه روی سطح اجاق گاز اسپری کنید و با تکه پارچه تمیز سطح اجاق گاز را پاک کنید، می بینید که سطح اجاق گاز بسیار تمیز و عاری از هر گونه لکه شده است.

تمیز کردن اجاق گاز لعابی 2 شعله

مرحله پنجم : تمیز کردن اجاق گاز با شوینده های شیمیایی

روشی که تا این قسمت از مقاله گفته شد، برای تمیز کردن اجاق گاز لعابی و همچنین تمیز کردن گاز استیل سوخته جواب می‌دهد، اما اگر سطح اجاق گاز لعابی شما لکه های خیلی سختی داشت که به این روش پاک نشد، می توانید از شوینده های شیمیایی نیز برای تمیز کردن اجاق گاز لعابی استفاده کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
  دلیل شکستن شیشه گاز صفحه ای ⚡️

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *