اجاق گاز - سینک - هود

مزایا و معایب اجاق گاز استیل

بهترین اجاق گاز استیل

اجاق گاز استیل مزایای زیادی دارد که این مزیت ها آن را به پرفروش ترین گاز صفحه ای یا رومیزی تبدیل کرده است. معایب اجاق گاز استیل تمیز کردن زود به زود آن است.

اجاق گاز استیل انواع مختلفی دارد که هر کدام مزیت ها و معایبی دارند. همانطور که می دانید اجاق گاز استیل جزو پرطرفدارترین اجاق گازهای بازار است. این موضوع منجربه تولید انواع مدل های مختلف اجاق گاز استیل شده است. بنابراین مشتریان گاز استیل با شناخت ویژگی ها و مزایا و معایب اجاق گازهای استیل، راحت تر می توانید در خرید این محصول تصمیم بگیرید.

انواع اجاق گاز استیل به شرح زیر است.

  1. گازهای فردار استیل
  2. گازهای رومیزی استیل

گاز استیل مبله

گازهای فردار استیل

گازهای فردار استیل از قدیمی ترین مدل های اجاق گاز استیل است که هنوز هم خریداران خود را دارد. از معایب این اجاق گاز می توان به حمل و جابه جایی سخت آن اشاره کرد و اینکه فضای زیادی اشغال می کند.
اما مزیتی که دارد، با خرید گاز استیل فردار شما دیگر نیاز به خرید انواع فرهای توکار ندارید.

گازهای رومیزی استیل

امروزه علاوه بر خانه ها، لوازم خانگی نیز به دلیل اشغال فضای بیشتر، در ابعاد کوچکتر تولید می شوند. تا کمکی به استفاده مناسب از فضای خانه شود. یک نمونه از این لوازم، می توان به لوازم آشپزخانه، اجاق گاز اشاره کرد. اجاق گازهای رومیزی امروزه بسیار محبوب شده اند. یکی از اصلی ترین دلایل آن، اشغال فضای کم و البته ظاهر بسیار مدرن آن است. البته به تنوع مدل آن نیز ارتباط دارد.
به همین دلیل تولیدکنندگان اجاق گاز، گاز رومیزی استیل را به دلیل محبوبیت جنس استیل، در انواع ابعاد و مدل ها تولید می کنند.
البته گاز رومیزی استیل، هم بصورت روکار و هم توکار تولید می شود. این دو مدل نحوه نصب متفاوتی دارند. شما با توجه به نیاز خود می توانید یکی را انتخاب کنید.

گاز رومیزی روکار استیل

گاز رومیزی روکار، اجاق گازی است که روی میز قرار می گیرد و داخل کابینت نصب نمی شود. استفاده راحت از گاز رومیزی روکار، یکی از مزیت های آن است. این اجاق گاز معمولا بدون پایه است و خود اجاق گاز دارای ارتفاع می باشد. اجاق گاز رومیزی روکار استیل هم دارای فندک اتوماتیک برقی و هم دارای ترموکوپل است.

جنس استیل آن ضد زنگ است و دچار خرابی و کدری نیز نمی شود.
اغلب گازهای رومیزی روکار بصورت دو شعله و سه شعله و حتی 5 شعله هم تولید می شوند.
قیمت گاز رومیزی روکار با توجه به مدل های توکار پایین تر است.

گاز استیل توکار

گاز رومیزی توکار

گاز رومیزی توکار استیل یکی دیگر از مدل های اجاق گاز استیل است. که داخل کابینت نصب می شود. تنوع مدل بالایی دارد و در مدل های تک شعله، دو شعله، سه شعله، چهار شعله و پنج شعله تولید می شود. اغلب برندهای ایرانی گاز رومیزی توکار استیل باکیفیت تولید میکنند به طوری که استیل سطح گاز طول عمر بالایی دارد و ضد زنگ و ضد خش است.

البته باید در نگهداری گازهای استیل کمی با حوصله باشید و باقیمانده غذا و کثیفی ها را سریع از روی گاز پاک کنید تا بعدا دچار مشکل نشوید.

گاز رومیزی توکار استیل، جزو محبوب ترین اجاق گازهای بازار از نظر مشتریان است.

مزایای استفاده از گاز استیل چیست؟

اولین مورد زیبایی، اجاق گازهای استیل به دلیل ظاهری شیک به عنوان یکی از محبوب ترین مدلهای اجاق گاز توکار شناخته شده است.

دومین مورد مقاومت اجاق گاز استیل است. اجاق گاز استیل مقاوم ترین مدل اجاق گاز توکار و روکار در برابر ضربه، زنگ زدگی و خوردگی است.

اجاق گاز استیل طول عمر بالایی دارد و اگر می خواهید در هزینه های خود صرفه جویی کنید، اجاق گاز استیل انتخاب درستی است.

معایب اجاق گاز استیل چیست؟

اجاق گاز استیل را اگر به صورت مرتب تمیز کاری نکنید، ظاهر اجاق گاز کثیف خواهد شد و بنابراین در تمیز کردن آن به مشکل می خورید. این موضوع باعث خواهد شد شما برای تمیز کردن سطح اجاق گاز از ابزار نوک تیز استفاده کنید و در نتیجه سطح اجاق گاز دچار خط و خش می شود.

علاوه بر این موضوع قیمت اجاق گاز استیل نسبت با مدل های شیشه ای است. اگر به قیمت های اجاق گازها در بازار توجه کرده باشید، می دانید اجاق گاز رومیزی استیل یا اجاق گاز صفحه ای استیل قیمت بالاتری نسبت به مدل های گاز رومیزی شیشه ای دارد.

اگر می خواهید مزایا و معایب اجاق گازهای رومیزی را به صورت کلی نیز برررسی کنید، می توانید این مقاله را نیز مطالعه کنید.

نحوه تمیز کردن گاز استیل

تمیز کردن اجاق گاز استیل با مواد مختلف قابل انجام است. از جمله می توان به جوش شیرین و آب و نمک اشاره کرد. اگر کثیفی ها از رومیزی سطح اجاق گاز استیل با این مواد پاک شد، دیگر نیازی به استفاده از مواد دیگر یا وسایل نوک تیز ندارید. اما اگر مواد باقیمانده روی سطح اجاق گاز خیلی سخت باشد، می توانید از مواد شوینده شیمیایی نیز استفاده کنید.

چرا گاز استیل پرفروش ترین گاز صفحه ای است؟

گاز رومیزی استیل در ایران تقاضای بسیاری دارد. یکی از علت های آن استحکام بالای اجاق گاز استیل است و عموم مردم بر این باورند که گاز شیشه ای زود میشکند و بیشتر مدل های استیل را بررسی می کنند و خرید گاز رومیزی استیل را ترجیح می دهند.
و اینکه اغلب خانم های خانه دار بر این باورند که گاز شیشه ای زود لک برمیدارد ولی گاز صفحه ای استیل این گونه نیست.

جمع بندی

در این مقاله مزایا و معایب اجاق گاز استیل و همچنین انواع اجاق گاز استیل که می توانید بخرید را معرفی کردیم. اجاق گاز استیل از جمله باکیفیت ترین و پرفروش ترین اجاق گازهای بازار است. گاز رومیزی استیل ارزان نیز ترجیح بسیاری از افراد است که اجاق گاز با ابعاد کوچک تر می خواهند و اینکه کیفیت خوبی داشته باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
  راهنمای خرید هود مخفی + 6 نکته ضروری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *