اجاق گاز - سینک - هود

نکات ایمنی استفاده از اجاق گاز چیست؟

نکات ایمنی استفاده از اجاق گاز

اجاق‌گاز از اقلام ضروری در هر خانه و آشپزخانه ای است که هر روز مورد استفاده قرار میگیرد؛ ولی یکی از مهمترین مواردی که باید به آن توجه کنید، ایمنی استفاده از اجاق گاز است. با عدم رعایت ایمنی با خطراتی مانند آتش‌سوزی و گازگرفتگی بسیار نزدیک است. در این مقاله موارد مهم در مورد استفاده درست از اجاق گاز بررسی شده است.

استفاده از اجاق گاز ایمنی گاز صفحه ای

از ظروف مناسب استفاده کنید

وقتی ظرف روی شعله قرار می گیرد، اگر شعله مناسب آن نباشد یعنی بزرگ تر از اندازه شعله باشد، این باعث می شود شعله از زیر ظرف خارج شود و به اطراف برسد. که این خطرات زیادی داردو به ویژه برای سطح اجاق گاز اگر شیشه ای باشد.
بنابراین انتخاب ظرف مناسب نیز برای آشپزی بسیار اهمیت دارد. این نکته را پس باید در نظر داشته باشید که برای مشعل خیلی کوچک از ظروف بزرگ استفاده نکنید.

بیشتر بخوانید: خرید اجاق گاز صفحه ای

ایمنی در گاز صفحه ای

جلوگیری از نشت گاز و خطر آتش‌سوزی

همیشه به نشانه های خطر حتی هر چند کوچک بسیار توجه کنید. چرا که اگر سریعتر اقدام کنید، از خطر بزرگ جلوگیری می کند. همانطور که می دانید اجاق‌گاز یک محصولی است که ماهیت به‌شدت اشتعال‌پذیر و نشت گاز دارد.

اگر حس می کنید بوی گاز می آید حتما سریعتر شعله ها را خاموش کنید و سعی کنید محل نشت را پیدا کنید. اگر نمی توانید یا در این زمینه تخصص نداید، حتما با یک متخصص در این زمینه مشاوره بگیرید.

دورنگه‌داشتن اشیای اشتعال‌پذیر

حتما اشیای قابل اشتعال را از نزدیک اجاق گاز دور کنید. مانند ظروف شیشه ای، پلاستیکی، کاغذ فویل و…. چرا که حین استفاده از اجاق گاز احتمال آتش سوزی بالاست.

خرید گاز استیل

ایمنی اجاق گاز هنگام نصب و استفاده

  1. اجاق گاز را در معرض جریان باد یا زیر پنجره قرار ندهید.
  2. اجاق گاز ترموکوپل دار تهیه کنید.
  3. برای هر اجاق گاز یک انشعاب گازدار که شیر هم داشته باشد ضروری است.
  4. محل قرار گیری اجاق گاز مسطح باشد.
  5. اشیا قابل اشتعال را کنار اجاق گاز قرار ندهید.
  6. اگر فاصله شیر تا اجاق گاز به طول ۵ متر است حتما سعی کنید از لوله مسی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: خرید گاز رومیزی شیشه ای

در پایان:

بنابراین شما با رعایت چند نکته ساده به خود و خانواده خود کمک خیلی بزرگی می کنید. چرا که اگر به نکات توجه نشود، احتمال آتش سوزی یا خفگی با گاز بالا می رود که شما با چند کار کاملا ساده می توانید جلوی این فاجعه را بگیرید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
  جای مناسب گاز در آشپزخانه کجاست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *