اجاق گاز - سینک - هود

ابعاد گاز صفحه ای + نحوه اندازه گیری ⚡️

ابعاد گاز رومیزی

ابعاد گاز صفحه ای 5 شعله، 4 شعله و 3 شعله استاندارد + نحوه اندازه گیری برای انتخاب مناسب اندازه گاز رومیزی. ابعاد گاز رومیزی از مهمترین موارد حین خرید گاز صفحه ای و رومیزی است.

ابعاد گاز صفحه ای توکار یکی از مهمترین موارد، در خرید این محصول ضروری است. شاید برای شما هم پیش آمده باشد، بدون در نظر گرفتن ابعاد اجاق گاز و ابعاد برش کابینت، اقدام به خرید گاز رومیزی یا صفحه ای می کنید.
اما به دلیل عدم تناسب ابعاد اجاق گاز صفحه ای با ابعاد برش، دچار مشکل می شوید و اجاق گاز قابل نصب نخواهد بود.
بنابراین حتما قبل از خرید اجاق گاز، به ابعاد و اندازه آن توجه ویژه داشته باشید.
با مطالعه این مطلب می توانید اطلاعاتی در مورد ابعاد گاز رومیزی استاندارد و ابعاد برش و همچنین چگونگی اندازه گیری آن ها به دست آورید.

چرا ابعاد گاز رومیزی مهم است؟

گاز های رومیزی و صفحه ای برخلاف سایر مدل های اجاق گاز، از جمله اجاق گاز مبله، برای استفاده باید روی کابینت نصب شوند تا بتوان استفاده کرد. چرا که قسمت زیر گاز صفحه ای، ناهموار است و نمی توان بدون نصب استفاده کرد.
همچنین نصب و اتصال گاز رومیزی به کابینت باید به گونه ای باشد که ابعاد اجاق گاز رومیزی با ابعاد برش کابینت هماهنگی داشته باشد.
این گونه نباشد که قسمت برش خورده کوچک یا بزرگ باشد. به همین دلیل لازم است حتما قبل از خرید اجاق گاز رومیزی به اندازه استاندارد گاز رومیزی و اندازه برش کابینت توجه شود.
ابتدا اجاق گاز خریداری گردد و سپس با توجه به ابعاد آن برش کابینت زده شود.

نحوه اندازه گیری ابعاد استاندارد گاز صفحه ای

نحوه اندازه گیری سایز گاز صفحه ای چه مدل 5 شعله و 4 شعله و چه مدل های 2 شعله و 3 شعله همگی یکسان است.
اگر می خواهید اجاق گاز جدید تهیه کنید و از قبل کابینت برش خورده دارید، باید اندازه گاز صفحه ای جدید با ابعاد برش گاز صفحه ای متناسب باشد.
در ادامه به طور کامل نحوه اندازه گیری توضیح داده می شود.

سایز اجاق گاز صفحه ای را اندازه بگیرید

برای به دست آوردن ابعاد گاز رومیزی 5 شعله، 4 شعله یا هر مدل دیگر، ابتدا اجاق گاز قبلی را از کابینت جدا کنید و سپس با یک متر ارتفاع و عرض گاز را اندازه می گیریم.

اندازه گیری عرض اجاق گاز به این صورت است که متر را روی لبه بیرونی سمت راست یا چپ قرار می دهیم و به سمت لبه بیرونی دیگر می کشیم. عدد به دست آمده عرض اجاق گاز است.
اندازه گیری طول اجاق گاز هم همانند عرض آن است.

اما اندازه گیری عمق سطح اجاق گاز به این صورت است که فاصله بین بخش جلویی تا عقبی گاز را اندازه می گیریم که عمق اجاق گاز به دست می آید.

بعد از اندازه گیری ابعاد گاز صفحه ای یا رومیزی، حال نوبت اندازه گیری برش صفحه کابینت است.

ابعاد برش صفحه کابینت گاز صفحه ای را اندازه بگیرید

برای اندازه گیری برش کابینت عرض و عمق برش باید اندازه گرفته شود.

اندازه گیری عرض برش به این صورت است که متر را از لبه سمت راست برش به طرف لبه سمت چپ بکشید. البته این اندازه گیری باید با دقت بالایی صورت گیرد. چرا که اگر این کار صحیح صورت نگیرد بدون شک محصول مناسبی نمی توایند تهیه کنید.

اندازه گیری عمق برش کابینت به این صورت است که، متر را از لبه جلوی برش به سمت قسمت پشت برش بکشید. این اندازه باید دو بار و در دو نیمه چپ و راست برش تکرار شود و اندازه هایی به دست می آوریم باید یکسان باشند.

اگر به این صورت اندازه گاز رومیزی و کابینت را بگیرید، می توانید یک گاز رومیزی با ابعاد مناسب تهیه کنید.

بررسی ابعاد گاز های صفحه ای

معمولا سایز گاز رومیزی استاندارد است و ابعاد آن به تعداد شعله های اجاق گاز بستگی دارد. ابعاد اجاق گاز های 5 تا 2 شعله در این بخش مورد بررسی قرار می گیرد.

ابعاد گاز ۵ شعله

ابعاد گاز صفحه ای 5شعله

اجاق گاز صفحه ای 5 شعله از جمله پرکاربرد ترین گاز های رومیزی در بازار است. که در مدل های استیل و شیشه ای تولید می شود. ابعاد اجاق گاز رومیزی 5 شعله معمولا 52*89 سانتیمتر است و ابعاد برش گاز رومیزی 5 شعله روی کابینت، از هر طرف 4 سانت کمتر در نظر گرفته می شود.

برای مثال اگر اجاق گاز پنج شعله در ابعاد 70*50 است، ابعاد برش آن باید 54*74 باشد. اغلب ابعاد برش گاز های صفحه ای روی بسته بندی اجاق گاز درج می شود.

سایز گاز ۵ شعله در برند های مختلف ممکن است متفاوت باشد.

اندازه گاز رومیزی چهار شعله

ابعاد گاز صفحه ای ۴ شعله

اجاق گاز 4 شعله یکی از انواع گاز های پرکاربرد و پرفروش است. چرا که ابعاد مناسبی دارد و هم برای اشپزخانه های بزرگ و هم آشپزخانه های کوچک گزینه های خوبیست.
ابعاد گاز صفحه ای 4 شعله در حالت استاندارد 58*50 است. ابعاد برش گاز رومیزی 4 شعله باید از هر سمت 4 سانتی متر کمتر از این ابعاد باشد.

ابعاد گاز رومیزی 4 شعله در برند های مختلف ممکن است متفاوت باشد.

ابعاد گاز صفحه ای 3 شعله

ابعاد گاز رومیزی 3 شعله

گاز رومیزی 3 شعله یکی، محصولی است که برای آشپزخانه های کوچک، ادارات و شرکت های مختلف استفاده می شود. ابعاد گاز صفحه ای سه شعله معمولا حدود 72*38 است. همچنین ابعاد برش گاز رومیزی 3 شعله 4 سانتی متر از این ابعاد باید کمتر باشد.
شما با آشنایی بیشتر با ابعاد گاز صفحه ای 3شعله یا 4 شعله و 5 شعله، به راحتی می توانید اجاق گاز مورد نظر خود را تهیه کنید.

اندازه گاز رومیزی سه شعله نیز ممکن است برای برند های مختلف متفاوت باشد.

اندازه گاز دو شعله رومیزی

ابعاد گاز رومیزی دو شعله

ابعاد گاز صفحه ای دو شعله که در اداره ها، شرکت ها، خوابگاه ها و آبدارخانه ها بیشتر استفاده می شود، 30*50 است. که در این مدل اجاق گاز نیز ابعاد برش باید حدود 4 سانتی متر کمتر در نظر بگیرید.

اجاق گاز های دو شعله نیز به صورت استیل و شیشه ای طراحی می شوند.

تفاوت های ابعاد اجاق گاز و ابعاد برش اجاق گاز

همانطور که در بخش های قبلی هم گفته شد ابعاد گاز رومیزی 5 شعله یا مدل های دیگر، با ابعاد برش آن کاملا متفاوت باید باشد، تا نصب اجاق گاز توکار روی کابینت، با دقت بیشتری صورت گیرد و از نظر زیبایی ظاهر نیز درجه یک باشد.
ابعاد برش اجاق گاز همیشه کمتر از ابعاد اجاق گاز است. حتی ابعاد ابعاد گاز رومیزی 4 شعله یا 5 شعله در برند های مختلف نیز می تواند متفاوت باشد.

  ویژگی های سینک ظرفشویی مناسب

بنابراین وقتی قصد خرید اجاق گاز جدید دارید، حتما به برند و ابعاد های آن برند، توجه بیشتری داشته بشید.
حتی حین جایگزینی اجاق گاز با اجاق گاز جدید، باید برند مورد نظر با ابعاد آن را به دقت بررسی کنید.
برای مثال ابعاد گاز رومیزی اخوان متفاوت است از ابعاد گاز رومیزی 5 شعله استیل البرز. بنابراین به این نتیجه می توان رسید که اندازه گاز رومیزی و صفحه ای بسیار مهم است و اهمیت زیادی دارد.

چرا اندازه گاز رومیزی متغیر است؟

اندازه و ابعاد گاز رومیزی یا صفحه ای توکار به تعداد شعله اجاق گاز بستگی دارد. برای مثال گاز رومیزی 5 شعله ابعاد متفاوتی با گاز رومیزی 4 شعله دارد.
اندازه گاز صفحه ای 5شعله به صورت استاندارد 52*89 است در صورتی که ابعاد گاز چهار شعله 50*58 سانتی متر است.
این موضوع برای گاز های 2 شعله و 3 شعله رومیزی هم صدق می کند.

همچنین علاوه بر ابعاد گاز صفحه ای، طراحی ظاهری اجاق گاز توکار نیز در اندازه و سایز آن بسیار تاثیرگذار است.

موارد مهم در خرید گاز صفحه ای

عوامل بسیاری در خرید گاز صفحه ای توکار یا رومیزی موثر است که از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • ابعاد گاز رومیزی
  • کیفیت قطعات
  • برند قطعات
  • کیفیت شیشه و استیل
  • میزان گارانتی
  • جنس ولوم ها
  • جنس سرشعله و چدن ها
  • برند
  • کشور سازنده

تمامی این موارد تک به تک در خرید و قیمت گاز صفحه ای و رومیزی موثر است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 8 میانگین: 3.3]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *