اجاق گاز - سینک - هود

علت داغ شدن ولوم اجاق گاز

گرم شدن ولوم اجاق گاز

علت داغ شدن ولوم اجاق گاز چیست؟ چگونه می توان از داغ شدن ولوم اجاق گاز جلوگیری کرد و حین مواجه با این مشکل چه اقداماتی باید انجام داد؟

یکی از مهمترین قطعاتی که در اجاق گاز همیشه مورد استفاده قرار می گیرد و برای تنظیم شعله اجاق گاز استفاده می شود، ولوم اجاق گاز است. از جمله مشکلاتی که برای این قطعه ممکن است به وجود آید داغ شدن آن است. جنس ولوم اجاق گاز از پلاستیک باکالیت است و اگر این قطعه بیشتر از حد داغ شود، موجب ذوب شدن آن می شود. پس باید در صورت مشاهده این مشکل هر چه سریعتر آن را رفع کنید که برای قطعات دیگر مشکلی ایجاد نکند.

علت داغ شدن ولوم اجاق گاز چیست؟

چه عواملی باعث داغ شدن ولوم اجاق گاز و یا حتی سوختن آن می شود؟ ولوم اجاق گاز کنترل کننده اجاق گاز است و اگر دچار مشکل شود، کل اجاق گاز دچار مشکل خواهد شد. زیرا تنظیم اجاق گاز با ولوم انجام می گیرد و در صورت داغ شدن این قطعه مشکلاتی بسیاری برای استفاده کننده اجاق گاز پیش خواهد آمد. برای رفع این مشکل باید با تکنسین های این حوزه ارتباط بگیرید. تا مشکل شما حل شود.
به طور کلی عوامل زیر باعث داغ شدن ولوم اجاق گاز شود.

  • استفاده نادرست
  • طراحی غیر استاندارد این قطعه
  • کیفیت پایین ولوم اجاق گاز
  • خرابی فن خنک کننده اجاق گاز
  • باز بودن درب فر در گازهای فردار

داغ شدن ولوم اجاق گاز

استفاده کردن غیر اصولی از اجاق گاز

استفاده درست از اجاق گاز که یک وسیله ضروری در هر خانه ای است، بسیار مهم است. لذا در صورتی که نتوانید به صورت اصولی از اجاق گاز حین پخت و پز استفاده کنید، باعث آسیب رسیدن به اجاق گاز و داغ شدن ولوم و سوختن ولوم خواهد شد. یکی از استفاده های غیر اصولی از اجاق گاز این است که همه شعله ها را با هم روشن کنید، در صورتی که جنس ولوم ها باکیفیت نباشد، بدون شک دچار سوختگی نیز خواهد شد.

محافظ ولوم

کیفیت پایین ولوم اجاق گاز

بی کیفیت بودن ولوم اجاق گاز یکی دیگر از علت های داغ شدن ولوم اجاق گاز است. اگر اجاق گاز رومیزی خریده اید که ولوم های آن کیفیت لازم را ندارند، بهتر است یا ولوم ها را تعویض کنید یا از محافظ ولوم استفاده کنید. کیفیت پایین ولوم اجاق گاز باعث می شود خیلی سریع ولوم اجاق گاز خراب شود یا در اثر گرمای شعله، داغ شده و بسوزد.

غیر استاندارد بودن اجاق گاز

مهمترین مورد که باید قبل از هر چیزی به آن توجه بیشتری داشته باشید، استاندارد بودن اجاق گاز است. حین خرید گاز صفحه ای یا رومیزی و یا حتی خرید اجاق گاز رومیزی ارزان، حتما به استاندارد بودن طراحی اجاق گاز توجه داشته باشید.
اگر اصول طراحی درست در تولید اجاق گاز رعایت نشده باشد، حین استفاده از اجاق گاز با مشکلات بسیاری روبرو خواهید شد که یکی از آن ها داغ شدن ولوم ها است.

باز بودن درب فر در گازهای فردار

مدل های دیگری از اجاق گاز، اجاق گازهای فردار است که در این مدل اجاق گازها یکی از علت های داغ شدن ولوم اجاق گاز یا حتی سوختن ولوم اجاق گاز، باز بودن درب فر زمانی که فر روشن است. چرا که فر گرمای زیادی تولید می کند و اگر ولوم ها کیفیت مناسب نداشته باشند، بدون شک ولوم ها دچار آسیب خواهند شد.

برای افزایش طول عمر ولوم اجاق گاز چه باید کرد؟

نکاتی که باید در استفاده از اجاق گاز رعایت کنید، تا طول عمر اجاق گاز افزایش یابد به شرح زیر است.

حتما مواد غذایی باقیمانده روی ولوم ها را بعد از هر بار استفاده از اجاق گاز تمیز کنید.
چربی های روی ولوم ها را بهتر است که در دوره های زمانی منظم تمیز کنید.
تمامی شعله ها را با هم و تا درجه آخر باز نکنید.
استفاده از محافظ بین شعله ها و ولوم ها بسیار کمک کننده است.

جمع بندی

در این مقاله در مورد علت داغ شدن ولوم اجاق گاز بحث شد و روش های جلوگیری از این مشکل بیان شد. چه کارهایی باید انجام دهیم و چه کارهایی را نباید انجام دهیم تا ولوم اجاق گاز داغ نشود و دچار سوختگی نگردد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
  ابعاد سینک ظرفشویی چقدر است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *